• Hedi

München och gravid!

Hej Glockenbach!

Hoppas att allt är bra med dig och din grav! Verkar som Tysklandstraden har stängts vet du var den är? Ska till gyn imorgon till den afrikanska kvinnan, skönt att du tyckte hon var bra. Min FA har slutat där och startat eget i Landsberg vädligt trakigt.

• Hedi
    Catoz skrev 2009-10-14 20:42:05 följande:
    Hej Glocken, Det var vart andra ultraljud: forsta var jattebra och hjartat tickade pa sa fint och andra...tyvarr har var lilla Turtle bestamt sig for att somna in... Riktigt stor chock for oss alla 3, inkl doktorn. Men hon var fantastisk och i dag har jag varit pa kliniken. Kanns naturligtvis inge vidare alls just nu, men det fanns sakert nagon anledning som vi far reda pa sa smaningom. Finns manga fornuftiga saker att saga och tanka men gor anda ruggigt ont att Turtle inte ville stanna kvar den har gangen.... tjaa... it is what it is until next time. Vi kanske springer pa varandra pa My Sportlady nagon dag? Ta hand om er!
    Ah nej jag beklagar verkligen sorgen, usch . kram
  • Hedi

Taz: Jag är inte med i Swea men jag brukar ga till blabären med min dotter. Jag har en del svenska kompisar varav en har barn, det kommer nog dröja innan de andra börjar. Var i München bor ni? hur gammal är du?

Jag har ett gym-kort, vilket jag använde väldigt mkt första manaden (mars) sen har det inte blivit sa mkt. Maste skärpa mig

• Hedi

Taz: Jag förstod inte riktigt det där med 49% chans? har ni gjort provrör?
    Kul att du tycker alla är äldre tänk pa mig da jag är 25 ar. Ha ha nä men de flesta som är med i blabären är mellan 30-40. Blabären har inget med Swea att göra tror jag. Där betalar man 5 euro per gang och sa far man fika och kaffe.

Jag längtar väldigt mycket till Sverige nu, hade varit skönt att ha familjen nära. Att kunna träffas när man vill, jag brukar dock aka till Sverige väldigt ofta. Ska dit nu i nov sen kommer jag vara där hela jan.

• Hedi

Ja ok, de flesta missfall märker man väl inte ens. Min läkare sa att 1/4 graviditeter slutar i missfall ( det kanske är om den gatt sa langt sa att man vet om den). Själv fick jag konstaterat att jag har en cysta pa vänster äggstock igar, kanske därför jag inte blivit gravid ännu (jobbar pa ett syskon).

Jag kom hit som Au-Pair för 5 ar sedan, 4 lägenheter senare har vi äntligen köpt nagot. Vi flyttade fran Schwabing ut till Vaterstetten 1 manad innan min dotter föddes i april 2008. Annars sa pluggar jag till ekonom pa distans i Sverige (halvfart).

Ha ha ja alder är ingen siffra. Min mamma är 52 och ocksa ung i sinnet, speciellt efter separtionen med min pappa .

• Hedi

Glockenbach: Jobbar du som designer? Förstar att du trivs i glockenbach, min kompis bodde pa klenzestr sa da da brukade vi vara en del i de krokarna. Har ju hänt att man besökt Paradiso ocksa. Gillar Nero de har sa goda pizzor där.

Jag kände preics som du innan jag hade barn, ibland akte jag tillbaka till München tidigare osv.

• Hedi

Taz: Ja vart vill ni flytta? Min man kommer fran München och han är väl inte den som gärna flyttar utomlands (Sverige skulle han dock kunna tänka sig). När man har barn är det väldigt praktiskt att ha mor- och farföräldrar nära. Svärmor bor 0,5 km fran oss och passar Emmie 3 eftermiddagar i veckan sa att jag far tid till att studera.

Personligen sa älskar jag t.ex. London, tror dock inte jag skulle vilja bo där. Iaf inte längre en 1-2 ar. München känns för mig ganska internationellt, da det finns manga stora internationella företag. Sen sa är väl inte staden sa där jättestor i jämförelse med New York. Gillar närheten till bergen men saknar havet och avskyr den daliga servicen.

Det var väl rätt seriöst att köpa nagot men jag vill inte slänga pengarna i sjön. Sedan vi köpte lägenheten har jag längtat mer till Sverige kanske just för att det är mer komplicerat att flytta nu ha ha. En fördel är dock att vi har renoverat hela lägenhet och gjort den som vi vill ha den (nytt kök, nya golv osv). Leter just nu efter lampor inte det lättaste .

• Hedi

Taz: Ja just det glömde att kommentera. Gud vilken gullig man du har och ha det sa kul i Nice.

• Hedi

Taz: Härligt att ni hade det bra i helgen. Förstar att det känns lite tungt att jobba. Är det ok för er att börja försöka bli gravida med en gang eller maste man vänta? Jag försöker bli gravid nu men det har inte gatt sa bra, vi började i Juni. Emmie var inte planerad sa da gick det ju med en gang. Vet inte om det är cystorna som har ställt till det för oss.

Glocken: Härligt att ha ett kreativt jobb säger jag som pluggar till ekonom . Sag dina barbie kläder, jättefina maste jag säga. Jag är impad, jag har iaf lyckats sy nagra kuddar till soffan ha ha.

Vi har ocksa varit inne lite pa NY min mans firma har kontor där. Da de har tidsbegränsade kontrakt har min man dock tyckt det är lite stressigt om projektet skulle bli uppsagt efter t.ex. 6 manader. Han är väl inte den som tar risker direkt. Vi funderar ocksa pa Sverige, firman har även kontor där men det finns nog ett väldigt överflöd av ingenjörer i gbg just nu. Vi far se vad som händer, vill försöka att ge München en chans till.

I helgen var vi inne i stan och tittade pa tapeter och tyger. Efter det gick vi till viktualienmarkt och köpte homos och Auberingen mousse, super gott. Är riktigt mysigt att aka in till stan ibland.

Svar på tråden München och gravid!