min man röker heroin! Hjälp
Snälla någon hjälp mig!
Jag har nyligen kommit på min man med att röka heroin. Jag har nog egentligen vetat om det ganska länge, men varit så fruktansvärt blåögd. Jag har gång på gång ställt honom mot väggen angående detta. Han har hela tiden hävdat att han ätit bla stesolid mot sin ångest. (han mår psykiskt dåligt, men inte fått nån vidare bra hjälp utav bla vårdcentralen här)
Jag vet inte hur länge detta pågått (rökheroinet) men han har tagit in detta i vårat hem. Och är påverkad i närheten av våra barn!
han säger att han ska "skärpa" sig, och söka hjälp. Men vet inte vad jag ska tro, han har ju ändå ljugit så mycket för mig redan!
Jag vet inte särskilt mycket om rökheroin och skulle verkligen uppskatta om det fanns nån där ute som kunde berätta om dess effekt. Att det är bedövande vet jag, men vad ska jag vara uppmärksam på i min mans beteende?
Sen en annan sak, någon som vet hur det fungerar med psykvården och narkomaner? Det var nämligen någon som sa att psykvården inte "tar sig an" missbrukare. kan det stämma? Kan narkomanmottagningar hjälpa till med den psykiska biten?
Hur funkar det om han söker tex öppna narkomanmottagningen, kommer det stå i några papper så att han tex riskerar att bli av med jobbet!
Verkligen tacksam för lite hjälp här!