Inlägg från: Anonym (fd missbrukare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd missbrukare)

min man röker heroin! Hjälp

hej, jag fårstår verkligen att du är orolig för din man med hans drogproblem.
    jag har själv varit missbrukade och har varit drogfri i 3 år. tyvärr vet jag inget om just de han röker, men de känns lite oroande att han har dagit de intaget när barnen är vakna. Men du ska vara stolt över att du har märkt av att han gör de, väldigt lätt att blunde för just de och tro att de är något annat. även missbrukade kan vara bra att dölja de också.
    Det jag tycker att du ska göra är att om han verkligen vill sluta med de, vilket kan vara svårt att tro ibland om personen i fråga redan mår dåligt.
    men han tillexempel gå till " anonyma narkomaner " där har jag själv gått och de är vädligt bra. man behöver inte säga vem man är och man behöver inte berätta något första gången man kommer ditt heller. utan kan sitta och bara lyssna på vad dom andra har att berätta. dom som jag gick till behövde man inte fylla i några papper utan när man väl ville säga vad man hette så skrev dom upp de.
    men de kan vara olika från komun till komun.
    något du måste göra klart för han är att vissa att du stöttar han till 100 % men också att han INTE får hålla på med de när barnen är i närheten.
    för när man har tagit en drog så blir en del personer, säger inte alla en helt annan person och man kan få för sig vad som helst.
    men de bästa är om du kontaktar anonyma narkomaner och prata med dom.
    du kankse får lite information av dom

kanon att du ringde till dom.
    nu har ni kommit ett stg åt ett bra håll iaf, bra, att du gjorde klart för han om dig och barnen. Barnen är ju allas föräldrars allt.
    Att han inte vill att du ska följa med på de första samtalet kan jag på ett sätt och förstå, jag tyckte själv att de var svårt att öppna upp mig för mina drogmissbruk om de va någon som jag kännde. men tack vara dom samtalen tog jag mig själv i kragen för att till slut förstå att de jag gjorde var helt fel. folk i min närhet försvann ifrån mig. några har kommit tillbaka och några inte.
    men gör så dom du har gjort. gå i genom hans saker för att se om han har något i sina kläder som han har.
    hur gamla är barnen som ni har?
    och hur gick samtalet för han? berätta han något om de för dig?

Anonym skrev 2009-07-22 17:23:26 följande:
    Jo samtalet hade gått bra, han fick en läkartid direkt. Han har bla fått abstinens medicin och remiss till avgiftningen ifall han inte klara det själv. Han berättade en del om vad som sagts under samtalet igår men långt ifrån allt. Vill inte tjata på han om det också, så jag avvaktar och hoppas han kommer till mig så småningom. Han talar ju iallafall om vad som sker kring mediciner och så. Våra barn är 7, 3, och ½år gamla. Vi hade tänkt att resa bort över helgen som kommer nu, men vet inte om jag vågar lämna honom här själv! Hur hade du gjort?
    okej, jag tycker att de låter som den är på väg mot en bra riktning iaf.
    eftersom jag själv har varit en missbrukare så vet jag faktiskt inte riktigt, men de skulle vara bättre om du var hemma ändå. med tanke på att abstinens kan komma och vad kan han ta när ni är borta? jo, de kan bli droger i första hand.
    men jag satt nu och tänkte hur en vän till mig gjorde för att hjälpa mig igenom allt.
    jag vet att hon hade inte lämnat mig själv hemma eftersom abstinensen kommer och då är de bra att man inte själv. så lätt att ta drogen ist för ta rabletterna.
    men du ska ha en medalj för att du värkar så stark ändå i de du vill göra för familjens skull. vet väldigt många som blev lämnade och grävde ner sig änu mer.
    hur reagerar eran äldsta i de han gör?
    märker barnen att de är något konstigt med honom?
Svar på tråden min man röker heroin! Hjälp