min man röker heroin! Hjälp
hej, jag fårstår verkligen att du är orolig för din man med hans drogproblem.
jag har själv varit missbrukade och har varit drogfri i 3 år. tyvärr vet jag inget om just de han röker, men de känns lite oroande att han har dagit de intaget när barnen är vakna. Men du ska vara stolt över att du har märkt av att han gör de, väldigt lätt att blunde för just de och tro att de är något annat. även missbrukade kan vara bra att dölja de också.
Det jag tycker att du ska göra är att om han verkligen vill sluta med de, vilket kan vara svårt att tro ibland om personen i fråga redan mår dåligt.
men han tillexempel gå till " anonyma narkomaner " där har jag själv gått och de är vädligt bra. man behöver inte säga vem man är och man behöver inte berätta något första gången man kommer ditt heller. utan kan sitta och bara lyssna på vad dom andra har att berätta. dom som jag gick till behövde man inte fylla i några papper utan när man väl ville säga vad man hette så skrev dom upp de.
men de kan vara olika från komun till komun.
något du måste göra klart för han är att vissa att du stöttar han till 100 % men också att han INTE får hålla på med de när barnen är i närheten.
för när man har tagit en drog så blir en del personer, säger inte alla en helt annan person och man kan få för sig vad som helst.
men de bästa är om du kontaktar anonyma narkomaner och prata med dom.
du kankse får lite information av dom