• Shira

Reimatec vs Reimatec+ ???

Vi har bara haft Reimatec+ och den har hållit sig otroligt bra, syns inte att den är använd och har inte nötts alls. Nu har jag fått för mig att en vanlig Reimatec kommer att bli mycket mer sliten. Vad har ni för erfarenheter av slitstyrkan på dem? Nån som provat båda och kan dela med sig av erfarenheter?

Skulle helst vilja ha en Reimatec+ men hittar ingen på rea nånstans i stl 98 eller 104.

• Svar på tråden Reimatec vs Reimatec+ ???
  • Kaxmaja

Skillnaden mellan Reima tec och Reima tec + är väll vart de är förstärkta? Eller? Det är så jag förtsått det hela iallafall.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 & Jonatan 30/5 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Shira
    Kaxmaja skrev 2009-07-20 11:19:07 följande:
    Skillnaden mellan Reima tec och Reima tec + är väll vart de är förstärkta? Eller? Det är så jag förtsått det hela iallafall.
    Jo Reimatec+ är ju förstärkt med Cordura på hela nederdelen, det är inte Reimatec. Min fråga är alltså hur stor skillnad detta gör i slitstyrka. Nöts Reimatec lätt i jämförelse?
  • mortillsju

Vad jag vet är Reimatec+ mer slitstarka än vanliga Reimatec. Jag hade Reimatec förra året till min 2 och 3åring. Vi bor i Skåne med mycket barmark och de hade sina overaller dagligen i vintras på den grusiga gården. På 2åringens syns det inte att den är använd. På 3åringens ser man att den är något ruggad på knä och bak men den är förvånansvärt fin trots flitig användning.

• Shira
    mortillsju skrev 2009-07-20 12:37:33 följande:
    Vad jag vet är Reimatec+ mer slitstarka än vanliga Reimatec. Jag hade Reimatec förra året till min 2 och 3åring. Vi bor i Skåne med mycket barmark och de hade sina overaller dagligen i vintras på den grusiga gården. På 2åringens syns det inte att den är använd. På 3åringens ser man att den är något ruggad på knä och bak men den är förvånansvärt fin trots flitig användning.
    Då kanske man vågar sig på en vanlig Reimatec ändå? Känns som att prisskillnaden mellan en tec på rea och en tec+ til ord pris är ganska stor...
Svar på tråden Reimatec vs Reimatec+ ???