• Anonym

1 timmes resväg till skolan vv?

Är det alltså fråga om en timme enkel resa 2 dagar varannan vecka? Isåfall är det överkomligt tycker jag.

Mina barn hade i samma åldrar en timmes resväg tur och retur varje dag och det fungerade bra.

Det viktiga är att själva resan kan genomföras på ett bra sätt. Åker de skolskjuts eller tar de buss själva som passar in med deras skoltider? Om väntetiden på buss blir lång så kan det bli jobbigt.

• Anonym

Tycker också att det beror till stor del på hur resan genomförs. Är det många byten och väntetider är det inte roligt men om det är en förälder som skjutsar eller skolbuss som går direkt skolan slutar för dagen är det okej.

• Anonym
    Angels skrev 2009-07-20 12:57:09 följande:
    I så fall 10 min bilresa och sedan 35 min tåg och sen några minuters gångväg till skolan om inte bf kan tänka sig hämta vid tåget. Alltid en vuxen med, släpper inte barnen själva.
    Det blir ju jobbigt för den förälder som ska följa med barnen till skolan eftersom denne även måste resa tillbaka samma väg sen om jag har förstått dig rätt. Om den föräldern ställer upp på det så kan det nog funka.
  • Anonym

Som jag ser det är väl problemet att barn i så olika åldrar antagligen börjar och slutar skolan vid olika tider. Det innebär alltså att några barn måste vänta på de andra barnen innan man kan åka hem igen och då ska man dessutom passa in detta med tågtider. Eller går tågen ofta?

• Anonym
    Angels skrev 2009-07-20 14:54:41 följande:
    Barnen går på fritids, så det är inga problem. Jag kommer åka med barnen då jag kommer jobba på orten.
    Då ser jag inte att det skulle vara något som helst problem.
  • Anonym
    Angels skrev 2009-07-20 15:05:28 följande:
    Angående tågen så går de en gång i timman.Jag hoppas att biomamman kommer gå med på detta för detta är vad barnen och vi vill, men jag är tyvärr osäker.
    Hoppas att hon går med på det. Barnen är ju så pass stora att hon borde lyssna på vad dom vill också.
Svar på tråden 1 timmes resväg till skolan vv?