• LyNxQ

Tips för att roa barn (1 och 4) på lång bilresa?

Ytterligare en tråd där det önskas tips på grejer som man kan roa ungarna med på lång (bil)resa..

4-åringen är väl inga större problem, men vad gör vi med ettåringen?

• Svar på tråden Tips för att roa barn (1 och 4) på lång bilresa?
  • Thats me

skulle precis svara som ovan: en dvd -s-
    och cd-sagor

Life is like a rollercoaster. Hang on and enjoy the ride !
  • Winglur

Bilbingo? Lite svårt för ett åringen kanske.... Men för 4 åringen kan det kanske vara nåt?
    Ett pappaer med foton/teckningar på saker man kan tänkas se efter vägen.
    Så får h*n kryssa i eftersom. Typ En björn, en båt, en gran, en husvagn etc...

• Bite me

Bärbar DVD o att köra på natten är mina tips.

• Bite me
    Winglur skrev 2009-07-20 11:52:23 följande:
    Bilbingo? Lite svårt för ett åringen kanske.... Men för 4 åringen kan det kanske vara nåt?Ett pappaer med foton/teckningar på saker man kan tänkas se efter vägen.Så får h*n kryssa i eftersom. Typ En björn, en båt, en gran, en husvagn etc...
    Det var en RIKTIGT bra idé, måste jag prova på mina barn.
  • LyNxQ

Bilbingo funkar säkert utmärkt för 4-åringen! och så tänkte jag skriva ut en karta som vi kan rita ut vår bilfärd på, så att hon ser att vi närmar oss målet

Men 1-åringen då?? Nån som har nåt bra tips?
    Nåt spännande att pilla med kanske? Hm?

• AW76

Vi åkte 50 mil tidigare i somras med vår snart 4-åring och snart 1½-åring. Till 4-åringen hade vi dvd och sagor/musik. Fasade också för minstingen, men vi upptäckte att hon blev lugn av att lyssna på musik/saga hon också. Sen hade hon pekböcker med luckor och böcker/leksaker som gör ljud m.m. Ibland fick man själv göra några sånginsatser

Just det, bananer, kex och tetrajuicer är bra att ta till som snacks i bilen. På det stora hela gick vår resa jättebra, ibland sover ju de små liven också.

• LyNxQ
    AW76 skrev 2009-07-20 12:15:41 följande:
    På det stora hela gick vår resa jättebra, ibland sover ju de små liven också.
    Tur är väl det
  • AW76
    LyNxQ skrev 2009-07-20 12:18:02 följande:
    Tur är väl det
    Eller hur! (även om mina barn inte är några storsovare i bil, så sov de åtminstone någon timme.)
  • Hedebris

ballonger funkade bra för mina...

sen tog vi och åkte mitt i middagsvilan. så den minsta sov 2½ timme av resan

• Winglur

Bite me skrev 2009-07-20 11:52:58 följande:

Det var en RIKTIGT bra idé, måste jag prova på mina barn.
    :D
Svar på tråden Tips för att roa barn (1 och 4) på lång bilresa?