Hur hade ni reagerat om era barn kom hem och sa jag är bög/lesbisk??
Hur hade ni ställt er till det?
blivit besvika?
Tänkt nu kommer jag inte få barn-barn osv...
Hur hade ni ställt er till det?
blivit besvika?
Tänkt nu kommer jag inte få barn-barn osv...
Barn kan de fortfarande få som lesbiska eller bögar.
Jag hade iaf inte slängt ut mina barn, eller stött bort dem. Chockad Ja, men inte mer
HBT-par kan lungt skaffa barn så det skulle jag inte vara så orolig över. När min man och jag har pratat om detta så har vi kommit fram till att vi skulle bli ledsna pga det relativt hårda liv vårt barn skulle vara tvungen att leva. Det är ju ingen hemlighet om att vårt samhälle inte är så öppna för HBT-personer som vi kanske skulle vilja.
Att de skulle i sig vara homosexuella skulle inte göra mig ett enda dugg. Huvudsaken är att de får leva det liv som gör de lyckliga!
Jag har ju ingen aning om hur jag skulle reagera, men jag kan tänka mig att jag först skulle bli lite besviken och ledsen, men också glad om han/hon hittat någon käresta
Jag hade inte slängt ut dem eller stött bort dem utan hade accepterat det och med glädje velat träffa alla pojk/flickvänner!
Men som sagt, jag vet ju inte.. En av mina bästa klasskamrater är homosexuell och jag har aldrig tyckt att han är det minsta äcklig.
Jag blev förvånad när jag såg "Brokeback mountain" och tyckte att den var jätteäcklig.. Kom att tänka på de där sexscenerna flera gånger dagarna efter och mådde illa varje gång..
(fast antagligen hade jag blivit lika äcklad om det var en tjej och kille som hade analsex)
Blivit lite rädd och orolig för hatbrott etc. Annars hade jag inte brytt mig nämnvärt. Men så deklarerar ju min fyraåring högt och stolt att han är kär i en annan kille, så...
ärligt talat hade jag nog blivit besviken.men jag hade inte stängt han/hon ute för det.det är deras liv och val.
Jag hade inte blivit besviken, tror jag inte, men jag hade blivit orolig för hur omgivningen skulle behandla mitt barn som jag vill skydda. Jag vill bara att mina barn ska vara lyckliga (utan att skada någon annan såklart men här på FL tvingas man tydliggöra allt). Om mitt barn älskar någon av samma kön, vill byta kön, vill klä sig som en kvinna då han är man eller tvärtom så är det "fine by me", bara de är lyckliga. Tyvärr kan dock omgivningen då stå i vägen för deras lycka är min erfarenhet.
ja man skulle nog vara livrädd att de inte fick vara i fred med sitt liv som oss andra.mobbing ,utanförskap osv.
Skulle inte reagera på något negativt sätt gällande informationen. Däremot skulle jag bli jätteglad över att min dotter kände sig trygg nog i vår relation att hon vågade komma och berätta en sak som ofta är väldigt känslig för personen själv. Inte lätt i ungdomen när många är osäkra på sin sexualitet och vad de känner. Att reagera negativt på sånt är bara så otroligt ignorant, trångsynt och visar den egna svagheten och osäkerheten på sin egen sexualitet. En vanlig sund heterosexuell människa är inte rädd för homosexualitet...men tyvärr tror ju många att bara för att en kompis t.ex. visar sig vara homosexuell så ska han helt plötsligt vara vrålkåt på en eftersom alla homosexuella killar givetvis blir kåta på ALLA killar. Det är mina barn det handlar om och jag älskar mina barn villkorslöst och kommer alltid att finnas där för dem oavsett vad.
Jag skulle inte bry mig det minsta.
Barn-barn kan jag ju visst få så den biten skulle jag inte fundera över heller.