Hur hade ni reagerat om era barn kom hem och sa jag är bög/lesbisk??
För er som oroar er över ur era barn skulle bemötas från omvärden så kan jag säga att när jag kom ut som femtonåring så blev allt så sjukt mycket lättare, fick en helt ny umgängeskrets, folk blev trevligare mot mig. Fick en mycket bättre och närmare relation tex till lärare och vänner som man börjat tappa kontakten med. En lärare anordnade en speciel dag där vi pratade om det i skolan mm. En annan i klassen kom ut till mig efter att jag hade gjort det och nu är vi absolut bästa vänner och bor ihop. Min familj och jag har en annan relation som är starkare än innan. Mina småsystrar är uppväxta med det som om det vore det mest naturliga som finns. Så gott som alla mina nuvarande vänner är hbt och mamma och pappa pratar med dem om tjejer/killar som om dem hade varit straighta. Det enda negativa jag någonsin mött på var att jag och min bästa vän blev kickade från föredetta jobbtroligen pågrund utav våran livsstil. Men det stärkte våra band. Sen jag kom ut har ovärlden sett mig för den jag är på ett mycket mer posetivt sett. Jag trivdes inte med mig inan och kände inte att jag passade in men nu är livet en dans på rosar. // En sjukt glas tjej på 19 år som nu bor med sin älskade flickvän (träffades 2010) och min bästa vän + hennes brud, och ska snart göra första försöket till bebis tillsammans med flickvännen.
Så även om era barn inte blir Svenssons så blir vi jävligt underbara ändå :D