• Be Lu

    Bf Augusti 09! Nu har våra bebisar kommit!!

    9/7 37+0 (BF 30/7) TheStar: Pojke, Anton, 49 cm/2690 g.
    14/7 34+6 (BF 18/8) Lucky 86: Pojke, Edvin, 48 cm/ 2810g.
    18/7 36+0 (BF 14/8) Lyxhustru: Pojke, Markus, 49 cm/2835 g.
    20/7 34+6 (BF 24/8) Toke: Pojke, Leo, 42 cm/ 1950g.
    22/7 36+0 (BF 19/8) Majsan801: Flicka, Thea, 48cm/2950g
    24/7 39+1 (BF 29/7) Tildamamman. Pojke, Ture 52 cm/ 3760 gr.
    26/7 39+1 (BF 31/7) Shannara. Pojke, Milo 50 cm/4420 g.
    26/7 39+3 (BF 29/7) Nufsan. Pojke, Karl 49 cm / 3680 gr.
    26/7 38+0 (BF 8/8) Vill ha bebbe, Leo 49 cm/3060g
    31/7 39+2 (BF 4/8) Majalaja: Flicka 48 cm/3500g
    2/8 39+5 (BF 3/8) Smultronet 2009: Flicka 50 cm/3400 g
    2/8 39+3 (BF 5/8) LillaProppen: Pojke, 52 cm / 4040 g
    3/8 38+5 (BF 11/8) Jezz: Pojke, Emil, 51 cm / 3320g
    3/8 38+4 (BF 12/8) Monica H: Flicka Elsa, 49cm / 3360g
    4/8 38+3 (BF 14/8) Kimmy: Pojke, Theodor 51 cm / 3620 g
    4/8 38+3 (BF 14/8) lilyanna: Pojke, Alvin 51 cm / 3770 g
    5/8 39+5 (BF 6/8) Avicularia: Flicka, Emmie 47cm / 2850 g
    6/8 39+2 (BF 9/8) BeLu: Flicka, Saga Amanda 49cm / 3200gr

  • Be Lu

    Har också varit hos BVC. Min lilla smula har ökat nästan 600gr! Det är en hungrig liten tjej vi har.

  • Be Lu

    Ser att det är många som börjat med napp, jag har faktiskt inte tänkt på det men kanske kan minska på snuttandet så.

    Min lilla tjej har full fart på magen, byter blöja hur många gånger som helst per dag. Känns ibland som jag mest bara matar och byter bajsblöja.

    Här är det väldigt ont om dagisplatser så alla säger att jag ska skynda mig att ställa i dagiskö men det känns jättekonstigt att göra det redan, men det är kanske lika bra. Kanske nästa vecka.

  • Be Lu

    Shannara, stort grattis i efterskott!
    Min man är också sjukt dålig på att komma ihåg dagar. Nu fyller vi år på samma dag så därför har han aldrig lyckats glömma bort den. Saga hade bf på vår bröllopsdag, hade hon kommit då hade det nog underlättat för honom men nu kom hon 3 dagar innan så vi får se hur han kommer att klara det.

  • Be Lu

    Oj va tiden går fort, tänk att hon redan är drygt 3 veckor! Helt galet!

    Här går allt bara bra, hon hade lite ont i magen i början av veckan men vi köpte sempers magdroppar och det har funkat bra, skönt! Gör ju så ont i hjärtat att se henne ha ont.

    Jag har också köpt en gördel, tycker att det är skönt att hålla in flebbet och hoppas att det ska göra nytta också. Har den dock inte när det är för varmt.

    Jag blev orolig nu också att jag har svamp. Kan också ha som stickningar strax efter att ha ammat, speciellt på ena bröstet. Syns det något på på bröstet så man kan se svampen? Får nog ringa och boka en tid.

    Jag har bokat tid för fotografering. Känns jätte mysigt att få fina bilder av vår lilla skatt. Bokade vår bröllopsfotograf som vi var sjukt nöjda med så jag har stoooora förhoppningar på att det ska bli jätte fina foton.

    Nu ska jag äta plättar, smaskens!

  • Be Lu

    Annica, stort grattis! Visst är det underbart att få ha sin lilla ängel på magen istället för i! Hoppas att amningen snart kommer igång också.

    Till er som fick hormonrand eller haft det vid tidigare graviditeter, hur lång tid brukar det ta innan den bleknar. Tror att min har bleknat lite men syns fortfarande tydligt.

    Ikväll har jag fått ben och armhålor vaxade, så skönt att få bli lite ompysslad själv också. Nu ska jag strax gå och lägga mig.

  • Be Lu
    Anna83 skrev 2009-08-30 11:43:00 följande:
    hej jag tillhör igentligen inte eran grupp men jag ville bara läsa om er som just fått bebis =) om hormonranden. jag använde peeling å skrubbade bort huden så försvann de =) de ligger bara överst på huden så om man vill ha bort den e de bara att skrubba =) lycka till med alla bebisar =)
    Tack för tipset, då blir det till att scrubba!

    Har pratat med BVC nu om svamp och hon trodde att även vi drabbats av svamp men sa att det nästan alltid kommer från bebisen. Jag skulle doppa fingret i lingonsylt och smörja in hennes tunga med det efter varje amning och tvätta bröstvårtorna med vatten eller bröstmölk. Lingonen ska tydligen neutralisera så att hon får rätt pH i munnen och då ska svampen försvinna. Är det fler som gjort så. Blev förvånad då ni andra pratat om superkurer osv
    Ja ja, vi ger det ett försök!
  • Be Lu

    Majsan, Vichyvatten, hur gör du då? Bara på en sked eller? Till både dig och lillan?
    Är jätte svårt att smörja hennes tunga med lingonsylt för hon kniper ihop käkarna så skulle gärna prova med vichy vatten istället, mindre sött och mindre kladd!

  • Be Lu

    Jag har inte alls särskilt ont, om jag känner efter och tar lite på bröstet så kanske så jag börjar prova så här.
    Har varit runt nu och letat vichy men hittar ingen stans! Får åka till Ica Maxi imorgon och hoppas att det finns där. Bara loka, ramlösa och Bon aqua överallt! Typiskt! Fortsätter med lingonsylten ikväll.

  • Be Lu

    Grattis till nya bebisar!

    Själv är jag ensam hemma! Maken är ute och går med Saga i Baby Björnen. Känns konstigt men mysigt för dom att få lite egen tid.

  • Be Lu

    Här bajsas det också massor, säkert minst 6ggr dygn. Helt galet!
    Lyckades hitta Vichyvatten igår i backhyllan så tack för det tipset. Vet dock inte om hon har svamp, tror inte att jag har det iaf. Ja ja, fortsätter med Vichy (skönt att slippa lingonsylten) tills på tisdag då vi ska till BVC. Ska bli spännande och väga och mäta.

    Jag slutade med troskydd för drygt en vecka sen, sista dagarna hade jag bara på natten. Blödde egentligen bara i en vecka.

    Hat tecknat försäkring i Trygg Hansa nu till Saga. Vad har ni andra? Jag tyckte att den verkade bäst men det är så svårt med sånt där tycker jag.

  • Be Lu
    evelina85 skrev 2009-09-05 08:31:25 följande:
    har alla fått sina små här inne nu??? e de verkligen bara jag kvar???
    men nu kan det ju inte vara långt kvar för dig heller. Snart så har du din liten hos dig du också.
  • Be Lu
    evelina85 skrev 2009-09-08 14:48:05 följande:
    nu har lille Nino äntligen kommit...han kom på BF+14 allt gick jätte bra och väldigt fort...tog 4 timmar från första värken...han vägde 3565 g och var 51 cm lång...e de nån kvar som inte fått än?
    Stort grattis!

    Vi har varit på bvc idag, gick jätte bra! Hon växer så det knakar väger 4,4 nu som 5v vägde 3,2 när hon föddes. Har gått från under kurvan till mitt på till att nu ligga över! tror jag har cement i tuttarna! Hade växt från 49 till 51. Hon har iaf växt i str 50 nu.

    Hon har börjat krångla lite på kvällarna. Lite knölig i magen, men sover gott på nätterna. Har börjat med sempers magdroppar men vet inte om det funkar,Måste väl ge det ett par dagar.
    Hon hade lite torsk på tungan också... men annars så går allt bra här hemma.
  • Be Lu

    Stackare er som har det tufft, hoppas att det snart lättar. Jag har anmällt oss till babysim idag, börjar 18/10. Dagen innan ska vi ha namnfest för lillfisan så det blir en intensiv helg. Är det fler som ska på babysim, tycker att det verkar mysigt!

  • Be Lu

    Maddelonken: det går säkert bra att vara själv. När Saga var 2,5 vecka så åkte min man på ett jobb i Vemdalen och var borta i 9 dygn. Kändes jobbigt när han åkte men det gick jätte bra! Tror nästan att det var jobbigare för honom att missa så många dagar. Han ville att jag skulle sluta mata henne för hon växte så snabbt :)

    Saga är lite kinkik i magen på kvällarna men jag tycker att det blivit lite bättre iaf.
    För mig funkar det jätte bra med amningen så det känns jätte skönt. Jag har fått köpa en pump för att lätta lite på trycket. Pumpar ut ca 1,5dl minst en gång om dagen för att inte sprängas och om jag har för mycket mjölk så pumpar jag lite innan hon ska käka för att annars så kommer det för mycket mjölk när hon äter. Är ju lite knökigt att hålla på med men det känns ju nästan som lyxproblem. Är så glad att det funkar att amma.

  • Be Lu

    Vi håller på och kämpar med napp men det går inget vidare. Har ni någon speciell napp att rekommendera, har provat ett par tre olika sorter men alla dessa har ratats.

  • Be Lu

    Tänk att man kan tycka att det är så härligt att dra på sig sina gamla jeans!
    Ha en bra dag allihop :)

  • Be Lu

    Har inte heller vägt mig...
    Ska på efterkontroll i mitten på oktober och ska börja träna dagen efter, har bokat tid så att det verkligen blir av.

    Ang. boken Att växa... Var inne på bokhandeln och frågade efter den men hade varken hela titeln eller författaren så det sket sig. Kom hem och googlade och kände igen omslaget, den stod ju i bokhyllan så nu har jag plockat fram den, är det det som kallas amningshjärna!!

  • Be Lu

    Oj det var länge sen jg skrev nu, dagarna bara går.
    Var också på 2mån kontrollen idag, Saga är 9v och vägde 5200 (3200) och var 57cm (49) så allt ser bra ut!

    Vi ska också börja på babysim nästa vecka, ser fram emot det!

    Jag hade faktiskt redan passerat min inskrivnings vikt med ett halv kilo, men ska börja träna direkt efter efterkontr om knappt två veckor så jag hoppas att jag blir av med magsladdret snart.

    Idag har vi varit på shopping, köpte en bumbostol och en ny babysitter, en babybbjörn. Hon gillar den bättre än sin gamla, är mer svikt i. Blev galet sugen på en Maclaren Burburry sulky också, men den var så dyr så jag kunde inte, men är sugen....

Svar på tråden Bf Augusti 09! Nu har våra bebisar kommit!!