• Anonym (illa)

Ej gravid men illamående..

Blir knäpp på detta snart. Jag mår illa nästan varje dag inte så att jag kräks men det finns där hela tiden, vissa stunder mer och vissa mindre. Enligt grav.test (stickor) är jag inte gravid. Har gjort mag- tarmundersökning men den visade inget fel. Illamåendet försvann dock efter undersökningen men är tillbaka igen efter ca2 månader.
    Vill bara kolla om det är någon mer som haft eller har det så här? Vad har det vart iaf?

• Svar på tråden Ej gravid men illamående..
  • Anonym (illa)

ingen??

• Anonym

Men magkatarr-skulle det synas på undersökningen du gjorde? det har jag mått väldigt illa av...
    Prova Rani-Q, receptfritt från apoteket! har fungerat jättebra mot illamåendet för mig.

• Anonym (illa)
    Anonym skrev 2009-07-20 19:33:29 följande:
    Men magkatarr-skulle det synas på undersökningen du gjorde? det har jag mått väldigt illa av... Prova Rani-Q, receptfritt från apoteket! har fungerat jättebra mot illamåendet för mig.
    Ja det hade dom sett om det va det..
    Oki kan ju tänka på det. Tack för tipset!
  • Anonym (laleh)

Stress? Psykiskt?

• Anonym (illa)
    Anonym (laleh) skrev 2009-07-20 19:39:59 följande:
    Stress? Psykiskt?
    Så speciellt stressad vet jag inte om jag är.. Kan man bli illamående om man mår psykiskt dåligt? Men tycker det borde vara något annat när det försvann efter undersökningen..
  • Anonym (laleh)

Ja man kan bli illamående psykiskt både av stress eller annat. Det jag menar med att det försvann för ett tag efter undersökningen, du kanske "slappnade av".

• Anonym (Jenny)

Lägger denna tråd i favoriter och hoppas att du får något bra svar. Jag har samma problem. Har i flera månader mått illa titt som tätt och ibland också kräkts galla. Det känns ungefär som att vara åksjuk fast man inte åker bil. Har gjort flera undersökningar utan att de har hittat vad som är felet.

• Anonym (illa)
    Anonym (laleh) skrev 2009-07-20 19:48:41 följande:
    Ja man kan bli illamående psykiskt både av stress eller annat. Det jag menar med att det försvann för ett tag efter undersökningen, du kanske "slappnade av".
    Ja det kan ju vara så.. men vet ju inte heller om det är så. Tycker inte jag kan se något som kan starta illamåendet.
  • Anonym (illa)
    Anonym (Jenny) skrev 2009-07-20 19:51:23 följande:
    Lägger denna tråd i favoriter och hoppas att du får något bra svar. Jag har samma problem. Har i flera månader mått illa titt som tätt och ibland också kräkts galla. Det känns ungefär som att vara åksjuk fast man inte åker bil. Har gjort flera undersökningar utan att de har hittat vad som är felet.
    Usch jag lider verkligen med dig. Du sa något där, det känns verkligen som att man går runt och är åksjuk hela tiden. Och sätter jag mig i en bil blir det ännu värre..
    Vad har du gjort för undersökningar?
  • Anonym (Jenny)

Anonym (illa) skrev 2009-07-20 19:55:52 följande:

Usch jag lider verkligen med dig. Du sa något där, det känns verkligen som att man går runt och är åksjuk hela tiden. Och sätter jag mig i en bil blir det ännu värre.. Vad har du gjort för undersökningar?
    Nu senast togs blodprover för att bl.a. kolla glutenintolerans och så gjorde jag en ultraljudsundersökning av buken. Vilka undersökningar har du fått göra?
Svar på tråden Ej gravid men illamående..