Inlägg från: Fiamia |Visa alla inlägg
  • Fiamia

Glugg mellan framtänderna?

Nån som skurit av "strängen" mellan framtänderna så att tänderna vuxit ihop?
    När gör man det, är det efter att man tappat tänderna vid sex år?

Fungerar det och kan alla göra det?

Tandhygienisten är så hemlighetsfull och säger bara, "det tar vi sen".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 20:39
    Jag vill bara understryka att det är för att slippa problem i framtiden som jag funderar på att göra något ingrepp. Deras farmor fick fixa till det i vuxen ålder eftersom framtänderna växte alltmer i sär.
    Själv tycker jag det är jättefint med glugg.

• Svar på tråden Glugg mellan framtänderna?
  • Fiamia

Jag vet, det är jättefint! Jag älskar mina barns söta gluggar, kruxet är bara att deras farmor har fått betala dyra pengar för att få ordning på sina tänder när hon som vuxen fick problem genom att de gled isär, så att gluggen blev större och större.
    Många har ju tandställning (kostnadsfritt) som små.

Men jag har hört nånstans att man kan göra ett enkelt ingrepp som liten och slippa besvär sen.
    Konstigt nog vill inte tandhygienisten svara riktigt på det.

• Fiamia

Ja jag har funderat på det där, och tycker i grunden att det får mina barn avgöra, jag tycker ju att de är vackrast i världen, med eller utan glugg.

Men eftersom de har ganska markant glugg (precis som deras farmor, riktigt tydligt att det är den genen) så kan jag ju se hur hon blev som vuxen med väldigt brett mellan tänderna. Hon har definitivt inte gillat det, och fick betala, minns inte riktigt men kanske 30000 för att fixa det. När de började växa isär ännu mer.
    Med räls som vuxen.

Jag skulle tycka det var väldigt smidigt om det går att fixa till det som liten, så slipper man räls sen, som verkar så krångligt.

Svar på tråden Glugg mellan framtänderna?