Tips vid lådträning och bra kattsand?
Hej! Skulle vilja ha tips på hur man får kattungar att sluta kissa på golvet och vänjer dem på lådan, samt vilken kattsand ni tycker är bäst och döljer pisslukten mest.
Jag har fyra små kattungar hos mig som är ungefär 7 veckor. Började ställa fram kattlådor i köket när de var ca 4 veckor gamla för då märkte jag att de kissat lite här och där. Gick ganska så bra, visst hände en och andra ställen i lägenheten men jag bommade för där så de inte kom åt. Hade tre kattlådor i köket som de gick på. Nu har jag bara en kvar men de envisas att kissa på golvet fast jag är där och sprayar med rengöringsmedel, ställer dit kassar som ska va i vägen. HUR GÖRA? När jag ser att nån är på gång att kissa på golvet visar jag den genast till lådan såklart men varje gång jag varit hemifrån är det kissfläckar på gamla stället.
Sen undrar jag vilken kattsand ni tycker är bäst? Har Toa-lätt nu för den är billig och går att spola ner i toan men skulle önska den dolde pisslukten lite bättre, måste i princip byta allt strö varje dag.