normalt med diarré?
som rukriken lyder..
är det normalt med diarré när man går in i vecka sju imorgon?
har bara läst att man brukar få förstoppning men för mig är det tvärtom?
något att oroa sig över?
som rukriken lyder..
är det normalt med diarré när man går in i vecka sju imorgon?
har bara läst att man brukar få förstoppning men för mig är det tvärtom?
något att oroa sig över?
Man kan ju få diarré av andra anledningar än graviditet... du kan ju ha en släng av magsjuka?
hej
har tyvärr inte svaret men skulle gärna vilja veta det jag med är i v9 nu å magen har strulat sen början.
hoppas nån vet=)
kanske, men tror inte det, har varit så här sedan jag plussade (för ca två veckor sen) :(
När jag var gravid var jag aldrig förstoppad, snarare mer åt andra hållet. Jag tror inte att du behöver vara orolig. Det har ju med graviditeten att göra, om du inte hade varit gravid utan bara haft diarré hade du behövt kolla upp det efter en längre tid. Det är ju massa hormoner som påverkar magen, sen hur det gör det, är individuellt.
Jag var riktigt dålig i magen tills i förra veckan då den lugnade ner sig lite grann. Behövde bara äta nåt så tog det en halvtimme sedan fick jag rusa och magen bubblade och gurglade heeeela tiden. Jag är i v. 8 nu. Du behöver nog inte oroa dig.
Min mage och oxå varit jättekonstig i princip sen ja plussade. (är i v 9)
Ingen förstoppning här inte!
med mina 2 andra barn var det så för mig... diarre varje dag nu med min 3dje är det tvärt om. jag är mer el mindre förstoppad o jag vet inte vad som är värst? att behöva springa akut på toa med smärtor eller sitta o ha ont för att man inte kan göra nr2?? aldrig blir man nöjd..
Har samma problem, springer på wc hela tiden, är först i 5 veckan, har hållit på så en vecka nu, börjar vara lite jobbigt. Men skönt att höra att andra har samma problem, blev själv så orolig att något är galet.
Läste nånstans att diarré vid grav är vanligt, särskilt om man haft en perod av trög mage/förstoppning, för då snabbtömmer kroppen tarmarna gm diarré.
Jag hade en period på en dryg vecka i början av graviditeten (v7-8 ca) när jag hade väldigt mycket diarréer. Jag menar...vattentunna. Maten gick så snabbt genom magen att den kom ut i stort sett i samma skick som den kom in (ursäkta). Illamåendet slog till samtidigt. Fick inte i mig mycket näring under den tiden...men nu är jag i v 36 och mår bra!