LillaBoo skrev 2009-08-09 23:02:16 följande:
Samma sak här ? maken hade också lite svårare att acceptera att vi behövde söka hjälp än jag. Fast jag ska ju inte säga att det är helt lätt att acceptera för mig heller ? jag menar, det känns ju lite orättvist på nåt vis, varför just vi liksom?För oss är det också så att det är jag som är rejält sugen på barn (är 32), medan maken (37) inte alls har samma sug. Men han är inte emot det heller, så han har alltid sagt att om jag vill att vi skaffar barn så får jag ta initiativet, eftersom det är jag som kommer att få suget. Och så blev det ju också. Därför är jag väldigt tacksam för att han direkt fattade att det var viktigt för mig att vi sökte hjälp efter 1,5 år utan lycka.Båda var toknervösa inför första mötet för fertilitetsutredningen (som vi hade förra veckan), men det släppte direkt efter det faktiskt ? det var bara skönt att liksom få lite grepp på hur det går till. Nu kan vi skoja om att maken numera vet att det faktiskt ligger tummade porrtidningar i rummet där man lämnar spermaprov, det är ingen myt! :) Jag är lite skraj över vad utredningen ska visa så klart, jag hoppas ju att det inte är så allvarligt att det blir en jobbig resa för att få barn, men det är ändå skönt att ha tagit steget istället för att bara bli besviken månad efter månad på egen hand.Lycka till allihopa!
Haha... Är det DÄRFÖR killar vill lämna flera prover ;) (skämt åsido)
Hoppas att ni får ett lyckosamt svar på er utredning, jag håller alla tummar för er!