• mariahammarberg

hur förvarar ni era barns teckningar?

Tänkte spara några teckningar från varje år men hur spara dem så de håller form och färg?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden hur förvarar ni era barns teckningar?
  • Licens To Kiss

Jag har en stor låda som är genomskinlig med lock. Köptes på ikea och där sparas allt som dottern vill spara och allt som är gjort i skolan.

2:a barnet! Vecka 13 nu. Älskar mina barn
  • mariahammarberg
    Yosa skrev 2009-07-21 19:39:45 följande:
    I plastfickor i en pärm
    om det är stora teckningar -större än A4 format då?
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Twilight

Speciella teckningar ramas in och sätts på väggen. Vet att många vägrar att sätta upp sina barns teckningar på väggen, men jag tycker det är underbart fint.

Andra lägger jag på hög i ett skåp. När skåpet är fullt kommer de läggas i en låda.
    Har ungefär 2 miljoner teckningar så det slutar nog med att jag får hyra en till lägenhet och lägga dom där

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Yosa
    mariahammarberg skrev 2009-07-21 19:45:07 följande:
    om det är stora teckningar -större än A4 format då?
    Har bara råkat ut för det någon enda gång då dottern kommit hem från förskolan med en stor teckning målad med pensel. Då har vi satt upp den på köksskåpet några månader och sne har vi slängt den. I pärmen som jag skrev om ovan sparar vi bara några stycken/år. Kanske 5-10/år eller nåt.
  • Fina Fröken Lycklig

Finns ju tåliga mappar av lite stadigare papper/papp att köpa, bland annat i A3 format. Finns ju även rör som konstnärer förvarar/transporterar sina alster i när man exempelvis varit utomhus och tecknat. Jag använder såna rör själv till att transportera det jag målat, dock bara som tillfällig "förvaring" i mitt fall.. men jag skulle satsa på mappar i A3 format som sagt Finns väldigt bra sådana där det säljs konstnärsmateriel

• Jennie H

I plastfickor i en pärm, där de är sorterade från år till år!

• CharmingGirl

Jag har sett en grej på nätet, men minns tyvärr inte vart. Jag är också intresserad av den nu nämligen, men ngn annan vänlig själ kanske vet vad jag menar?

Den jag tänker på ser ut som en tavla i A4-format (tror jag) som är rätt djup, och man kan hänga upp den på väggen och sedan lägga i barnets teckningar där och byta precis så ofta man själv vill...

• CharmingGirl
    CharmingGirl skrev 2009-07-21 21:46:56 följande:
    Jag har sett en grej på nätet, men minns tyvärr inte vart. Jag är också intresserad av den nu nämligen, men ngn annan vänlig själ kanske vet vad jag menar?Den jag tänker på ser ut som en tavla i A4-format (tror jag) som är rätt djup, och man kan hänga upp den på väggen och sedan lägga i barnets teckningar där och byta precis så ofta man själv vill...
    (Kanske inte var riktigt vad du menade, men det kan ju vara ngt att tipsa om ifall ngn är intresserad...)
Svar på tråden hur förvarar ni era barns teckningar?