Inlägg från: miss nöjd |Visa alla inlägg
  • miss nöjd

Snippa..

mammamutilltre skrev 2009-07-21 20:13:37 följande:
    men finns det ett bättre ord än snippa för en liten flickas kön? Man kallar inte direkt en vuxens kön för snippa och inte snopp så ofta heller.
    jo- jag säger snopp om min man kön.... Det är ju en snopp? Själv använder jag ordet "muttan" för mitt sköte :)
  • miss nöjd

Fåret Shaun skrev 2009-07-21 22:54:05 följande:

men slidan är inte hela alltet som snippan är
    men snopp är väl inte heller allt? Snopp är ju själva korven bara- inte inräknat pung
  • miss nöjd

Mamma 2b skrev 2009-07-21 22:57:19 följande:

Men herregud man börjar ju undra vad ni för för typ av konversationer med era barn. Vart i ligger ens növändigheten att snacka om blygdläppar och pungar och grejer med barnen??
    Vilken dubbelmoral man kan ha då... Först stormar du om ordet snippa som låter fånigt- sen när vissa ist kör raka puckar så är det fel också? Om mina barn frågar mig hur barn blir till så får de all fakta- varför ska jag hymla om det? Min 5åring vet mkt väl att det är spermier från pungen som kommer genom snoppen och upp genom mammas slida till ett ägg. Varför är det fel?
    När mina barn frågar om hur maten blir till bajs så kör ju sanningen och benämner tarmar och processer så som det är- är det fel?
  • miss nöjd
    jenesaispas skrev 2009-07-22 09:04:24 följande:
    "Underliv" tycker jag är ett helt OK och neutralt ord att använda för både vuxna och barn. "Snippa" är nog det fånigaste jag hört, faktiskt.
    Håller med. Underliv talar ju för allt det där som finns där nere hos både tjejer och killar.
  • miss nöjd

Jen nifer skrev 2009-07-22 09:08:08 följande:

bra innan ordet kom. Vilket seriöst ord finns de förutom Vagina typ? Fitta,mus,muttan ?Jag tror de är en vanesak. Och börjar alla barn säga snippa nu så är de inget konstigt för dom att även som vuxna säga de. Om vi vuxna inte börjar förlöjliga ordet alltså.
    underliv :)
  • miss nöjd
    Hackemamma skrev 2009-07-22 10:40:51 följande:
    Hemma hade vi aldrig ett enda ord för något av könen... Det var puppa, kissen, snoppen, snorren, pillen, snuppan etc... Och konstigt nog har jag aldrig känt någon som helst förvirring^^
    vissa av oss är lite smarare än andra så vi fattar vad alla olika ord står för ;) till och med en 2åring kan ha koll på att det finns 5-10 ord för samma sak :)
Svar på tråden Snippa..