Inlägg från: Airlee |Visa alla inlägg
  • Airlee

Snippa..

Jag tycker att det är ett jättebra ord och kommer absolut att använda det om jag någon gång får en dotter.

• Airlee
    Bam skrev 2009-07-21 22:23:42 följande:
    Ja! Gode gud, jag har hört så många äckliga varianter att jag mer än gärna nöjer mig med ett som inte ger obehagliga associationer.
  • Airlee
    Bam skrev 2009-07-21 22:27:20 följande:
    Haha, jag är så glad att jag har pojkar. (får jag en flicka så kommer det heta mus här hemma)
    Mus fixar jag inte. Tänker på möss och de är ju skitäckliga... Murra kopplar jag ihop med håriga trianglar på hippiesnippor.
  • Airlee

Fåret Shaun skrev 2009-07-21 22:40:09 följande:

Här hemma har de av manligt kön en snopp, och de av kvinligt kön en mus. Fungerar bra lär dem att det även finns andra ord som penis och snippa
    Det tycker jag iaf är bra att ni lär dem så att de inte blir förvirrade och osäkra på vad "snippa" betyder när de kommer i kontakt med ordet, eftersom det har blivit så pass vanligt.
  • Airlee

Mamma 2b skrev 2009-07-21 22:57:19 följande:

Men herregud man börjar ju undra vad ni för för typ av konversationer med era barn. Vart i ligger ens növändigheten att snacka om blygdläppar och pungar och grejer med barnen??
    Är det inte ganska viktigt att kunna ha naturliga konversationer om barn även om såna saker även om det så klart inte behövs så ofta?
  • Airlee
    Airlee skrev 2009-07-21 22:59:31 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-21 22:57:19 följande: Är det inte ganska viktigt att kunna ha naturliga konversationer om barn även om såna saker även om det så klart inte behövs så ofta?
    MED barn, ska det givetvis stå.
  • Airlee

Mamma 2b skrev 2009-07-21 23:00:37 följande:

Självklart, men det är inte nödvändigt om man inte ens klarar av att använda befintliga ord för det.
    Men snippa ÄR ett befintligt ord vare sig du gillar det eller ej.
  • Airlee
    Milliemolly skrev 2009-07-22 13:00:59 följande:
    "kissen" för man kissar med den Annars gillar jag snippa faktiskt. Det passar till snopp!
    Fast liksom.. man kallar ju inte stjärten för "bajsen".
  • Airlee
    Em00 skrev 2009-07-22 13:07:01 följande:
    Nää, men "skitan"! =D
    Ieeeew.
  • Airlee
    LillSkruttet skrev 2009-07-22 13:11:48 följande:
    Tycker personligen att "snippa" är ett aldeles utmärkt ord. Ordet känns lika oladdat som "snopp". Det har saknats ett oladdat ord för kvinnors underliv. De flesta andra ord som används för det, används också som skällsord. Det känns väl knappast bra? Nej, fram för ordet "snippa", låt det bli lika vedertaget som "snopp"!!
    Håller helt med. Förstår inte varför man ska envisas att dra med sig en massa kurredutten och mullefnuffen och pingelipuffan när det finns ett enklare alternativ som barnet dessutom har nytta av eftersom det används överallt. Men, men. Det kommer inte att ta många år innan det är lika självklart som "snopp".
Svar på tråden Snippa..