nickname skrev 2009-07-22 14:19:38 följande:
Men man får kanske acceptera ord som etableras i samhället, vad man än tycker om dem? Du kan ju inte leva i din egen lilla bubbla och inte låtsas om vilka begrepp som används av förskolepersonal, bvc osv. Trist att du tycker att alla ord känns fel. Lite märkligt. Påminner mig om en gammal klasskamrat som benämnde "samlag" för "det där fula". Intressant syn och tragiskt för henne.
På vilket sätt har jag sagt att jag inte accepterar nya ord? Jag kommer själv inte känna mig bekväm med att använda just det här ordet, men det är väl inget konstigt? Jag använder säkert massor av ord, där det faller sig naturligt för dig att säga ett annat, trots att vi pratar om samma sak, och helt säkert kan vi förstå varandra ändå.
Ang snopp så handlar det nog om att den enda kontakt jag haft med mäns könsorgan är i sexuella sammanhang, dvs, jag har aldrig haft anledning att prata om "snoppar". Om det är sorgligt vet jag inte, det är inte något jag lidit av hittills, och det kommer nog reda ut sig om jag någonsin får en son och behöver ett ord.