Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Snippa..

När jag växte upp så kallade vi snippan för.. ingenting. Jag har inget minne alls av att den hetat nånting Näe, här införde vi snippa redan när äldsta föddes -99.

• snigelina
    Yra skrev 2009-07-22 16:19:36 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden.. Men jag kan ju säga att om jag får hen pojke så har han en snopp och får jag en tjej så har hon en slida. Jag förstår inte det "fula" i ordet slida eftersom många behöver använda alternativa ord. Vad jag kan minnas så har jag alltid vetat under min uppväxt att pojkar har en snopp/penis och tjejer en slida. Inte har jag fått men för det.
    Problemet för mig är väl att man öht inte ser slidan och man kissar inte med slidan. Därför vill jag inte använda slida. Snippa är ju alltihop
  • snigelina
    Hädvigg skrev 2009-07-22 16:27:31 följande:
    Lite konstigt tycker jag att det är att det finns så starka reaktioner just mot ordet snippa. Det är ju ingen som förbjuder människor att använda vilka ord de vill hemma (man får kalla sängen för "snarkisen" om man vill också ). Numera finns det bara ett vedertaget ord som alla instanser som skolor, förskolor, osv. kan använda sig av. Själv tycker jag att det är enklast att ta till sig det ordet, neutralt enkelt och kommer att användas i förskolan, varför krångla till det?
    Håller med

Jag tycker armbåge är rätt fult ord, men inte kallar jag det för armböj även om jag tycker det låter bättre
  • snigelina
    Maja Gräddnos skrev 2009-07-22 20:58:47 följande:
    "Pulla" betyder i min ordbok något betydligt mer barnförbjudet än snippa.
    håller med
  • snigelina
    lillefisen skrev 2009-07-22 20:58:41 följande:
    Vår dotter är 2år och vi kallar det pillesnopp och kisselisa..
    varför heter det inte kissepelle och kisselisa?
Svar på tråden Snippa..