Inlägg från: Hädvigg |Visa alla inlägg
  • Hädvigg

Snippa..

Lite konstigt tycker jag att det är att det finns så starka reaktioner just mot ordet snippa. Det är ju ingen som förbjuder människor att använda vilka ord de vill hemma (man får kalla sängen för "snarkisen" om man vill också ). Numera finns det bara ett vedertaget ord som alla instanser som skolor, förskolor, osv. kan använda sig av. Själv tycker jag att det är enklast att ta till sig det ordet, neutralt enkelt och kommer att användas i förskolan, varför krångla till det?

• Hädvigg

bara lilla jag skrev 2009-07-22 16:25:59 följande:

Fast det har såvitt jag vet aldrig varit någon disskussion om huruvida vi ska börja använda ordet epost och det har aldrig varit något medial uppbåd utav det heller.. Absolut ser man epost på de flesta blanketter osv men e mail används det med i minst lika stor utsträckning speciellt i min åldersgrupp.. Jag brukar inte säga jag epostar dig tillexempel utan använder mig som majoritetn i min ålder utav ordet jag emailar dig eller jag mailar dig helt enkelt..Men hur kommer det sig att det har blivit ett problem helt plötsligt i samhället, är det så att det har blivit ännu mera tabu att prata om kön att dagisfröknarna måste få ett ord tilldelat till sig som är okej att säga för att dom ska kunna prata om kvinnans kön utan att rodna? Då tycker jag att det är ännu mera fel.. Och då kan jag säga dig att då kommer jag använda ordet ännu mindre och jag kommer defenitivt inte lära min son att det finns ett rätt och fel benämning på kvinnans kön utan jag kommer säga smula till honom men vill han säga snippa i framtiden så visst.. Man ska säga det man känner sig bekväm med framförallt.. Och nej tror inte att det är en självklarhet att snippa kommer bli det korrekta ordet för våra barnbarn.. Sålänge som det finns sånna som mig så kommer det inte falla sig naturligt för alla..

Förlåt, men jag skulle förstå din avoghet till att lansera ett ord som alla dagistanter kan använda sig av utan att rodna, om du själv använde ett vedertaget ord för någon del av kvinnans underliv, vagina, slida, ja vad som helst, men smula? Där visar du tydligt att det behövs ett ord som snippa.
  • Hädvigg

snigelina
    Ja, det finns massor med ord som skorrar i öronen

Mitt svar till bara lilla jag blev lite konstigt. Det här är svaret:

Förlåt, men jag skulle förstå din avoghet till att lansera ett ord som alla dagistanter kan använda sig av utan att rodna, om du själv använde ett vedertaget ord för någon del av kvinnans underliv, vagina, slida, ja vad som helst, men smula? Där visar du tydligt att det behövs ett ord som snippa.

• Hädvigg
    Gräddeline skrev 2009-07-22 16:37:02 följande:
    fy pa dig, nu undrar min chef varfor jag ar helt rod i ansiktet av aterhallen skratt!!! Snarkisen
    Säg att du förlänger livet, så du orkar jobba lääänge.
  • Hädvigg

Undrar om man nuförtiden kan bli avsnippad lika väl som avsnoppad i en diskussion?

• Hädvigg
    Gräddeline skrev 2009-07-22 17:13:02 följande:
    Om det ar en tjej som avsnippar dig ja
    ja, så är det naturligtvis.
  • Hädvigg
    Strawberry3 skrev 2009-07-22 17:29:26 följande:
    Om du tycker det så, men det tycker inte jag, det är iaf ingen hitill som haft problem med att förstå vad vi menar
    Men stjärt och rumpa är faktiskt synonymer.

Lite som att plötsligt börja kalla magen för mage och ryggen för buk.
Svar på tråden Snippa..