Inlägg från: Apmor2 |Visa alla inlägg
  • Apmor2

Snippa..

jag har snippa och min son snopp.. det är jätte bra barn ord på könen. Jag föredrar att ha snippa en framstjärt, som enligt mig är ett missvisande och vidrigt ord och så är det bättre att ha snippa än att sakna snopp! Det jag har är lika mkt värd som det pojkar har !!!

• Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 13:38:41 följande:

Men du behöver inte bli klok på mig, jag bjussar på det
    vad kallar du tjejers kön?
  • Apmor2
    nickname skrev 2009-07-22 13:44:07 följande:
    Det är nog något hemligt, eftersom flera har frågat men ts inte svarar...
    knäppt

jag förstår inte varför inte kvinnors kön är värda att ha ett bra barnvänligt namn. (?) känner mig förrvirrad av ts..
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 13:46:30 följande:

Finns ju massor av ord, det är bara att välja och vraka. En del ord passar inte alla för de anser att de sexualiserande men det är ju en smaksak.Hej svejs!
    vi vet att det finns massor av ord, vi vill veta vad du använder för ord!
  • Apmor2
    nickname skrev 2009-07-22 13:46:46 följande:
    Japp, men hon bjuder på det...
    Vaaaaad trevligt!
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 13:48:08 följande:

Moget att ni sitter och pratar över huvudet på mig.
    du ville ju inte va me..
  • Apmor2
    nickname skrev 2009-07-22 13:50:43 följande:
    När jag ställde raka frågor till dig ts så tramsade du ju bara bort det! När jag skrev att du gjorde mig förvirrad så svarade du att du bjöd på det istället för att klargöra och bli tydligare. Knepigt att du nu känner dig "pratad över huvudet på".
    håller me..
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 13:58:37 följande:

Nej det är just det som är grejen. Jag bryr mig mycket lite om hur andra gör också, men jag blev aningen purken när jag läste här på informativa familjeliv att man MÅSTE minsann vänja sig och använda ordet snippa om nu tänkt skaffa barn.Det stör mig för jag bestämmer ju själv vad jag kallar min dotters kön. Sen är det ju upp till henne vad hon vill kalla det.
    personligen blir jag lite irriterad av det bara handlar om vad flickor ska kalla sitt kön, det handlar även om vad pojkar ska kalla flickors kön och att dom ska veta att snippor är inte avsaknad av snopp utan är ett alldelles egen kroppsdel, lika fantastisk som snoppen!!!
  • Apmor2

bara lilla jag skrev 2009-07-22 14:04:05 följande:

håller med ts!! Så larvigt att man måste skapa ett nytt ord för könet och bestämma att såhär ska kvinnans kön kallas punkt slut! Jag har aldrig varit med om att man tagit ett sånt beslut om mannens kön.. Det ordet har växt fram och blivit accepterat.. Men jag antar att de namn som redan finns för kvinnans kön inte duger iom att kvinnans hela sexualitet är tabu och då måste vi ju komma på ett gulligull namn för könet också...
    fast det är bra att det finns ord som inte är så negativt laddade, det handlar väl inte om att det måste vara gulligull utan att det faktiskt är en bra motsvarighet på snopp. När jag är med min sambo så heter våra kön, fitta o kuk. Men det är inte så barnvänligt tycker jag, så med vårat barn så är det snopp o snippa .
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 14:19:12 följande:

Vad kallar ni ert kön för då? Därav min nästa fråga, när infaller brytpunkten? Alltså vid vilken ålder är det lämpligt att lämna snippan och börja använda lite mer vuxna ord för lilla kissesnissesnusse? www.familjeliv.se/Forum-5-176/m45772072.htmlNån som vill rösta lite om saken? Enligt tråden som redan legat ute så är det inte många som kör med snippa, men nu har jag gjort en omröstning för de som vill.
    Det hade vart roligt och intressant om du svarat på frågan, vad du kallar tjej könet först..

Att man byter ord när man blir äldre är naturligt och det är ngt man ska göra när det känns rätt för en själv.
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 16:43:20 följande:

Löjliga ord ogillar jag, speciellt när jag får höra att jag måste använda dem. Är det knepigt eller?
    enligt dig, vad är det som är löjligt med ordet snippa?
    Snopp hade du inte problem med, är det inte bra att vi har en motsvarighet?
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 16:47:15 följande:
    bara lilla jag skrev 2009-07-22 16:25:59 följande:
    Men shit säger du smula åt din son :OJag kommer ihåg en gång i sjätte klass då vi skulle säga vad vi kallade våra kön eftersom det fanns så många ord. Varpå en tjej skriker ut kissimurra, alla i klassen höll på att garva ihjäl sig. Smula är nästan värre än kissimurra.
    känner en tjej som heter smulan...
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 16:51:14 följande:
    haha jaa då blir det ju ännu värre helt plötsligt :)fattar inte de som säger rosen, smulan, blomman och annat yttepytte gulligt och missvisande, varför liksom? Fast sen är ju framstjärt trots allt värre.

jag förstår inte heller, framstjärt e vidrigt.. fattar inte snippa är ett bra ord.. Hade svårt att vänja mig vid det för jag kallar mitt kön för fitta speciellt om man ska va snuskig men det känns bra och neutralt att säga att jag har en snippa till min son, han har snopp o jag snippa..
  • Apmor2
    Gräddeline skrev 2009-07-22 16:52:39 följande:
    hihi, undrar om det finns nagon som heter Snippa, det far man ju inte hoppas. Fanns kanske nagon som hette Snopp nar det ordet borjade anvandas i folkmun Ibland har man otur!
    hoppas inte det, det skulle kännas konstigt
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 16:59:35 följande:
    Jo jag kommer att anta att de som kallar sina barns underliv för framstjärt är extremt pryda men sen är det inte mycket mer med det.
    jo visst, men ack så fel- det är ju ingen stjärt.

Jag funderar är det fler än ts som tyckte att "Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk"? för om jag inte missminner mig så var det mkt besvär och hur många är det inte som i avsaknad av ett bra ord har sagt, men mamma har ingen snopp. Som att vårat kön är mindre värt och har varit avsaknad av snopp.
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 16:59:35 följande:
    Jo jag kommer att anta att de som kallar sina barns underliv för framstjärt är extremt pryda men sen är det inte mycket mer med det.
    jo visst, men ack så fel- det är ju ingen stjärt.

Jag funderar är det fler än ts som tyckte att "Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk"? för om jag inte missminner mig så var det mkt besvär och hur många är det inte som i avsaknad av ett bra ord har sagt, men mamma har ingen snopp. Som att vårat kön är mindre värt och har varit avsaknad av snopp.
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 17:07:32 följande:
    Ne det är det inte. jag håller med dig, det är bra att ordet snippa finns, låter lite fjantigt men går att vänja sig vid om man vill, men snopp låter ju lika fjantigt med. Inte kallar jag min sambos penis för snopp oftast, möjligtvis om den är slak annars får det bli kuk eller penis.
    visst låter det lite fjantigt, men det är inte värre än dom som inte kan säga hund eller katt till sina barn, utan måste säga kisse och vove.. Det är fjantigt på riktigt.
Svar på tråden Snippa..