Inlägg från: Klåfingerapa |Visa alla inlägg
  • Klåfingerapa

Snippa..

Fast här hemma säger vi ju att pappa har snopp... det är väl inget konstigt eller? och jag (mamma) har snippa. Helt självklart för våran 3-åring. Det är inte bara småflickor som har snippa.

• Klåfingerapa
    Bam skrev 2009-07-21 20:18:33 följande:
    Är det självklart för din man också? Att hans fru har en snippa menar jag.
    han bryr sig väl inte vad jag och barnen kallar den för. Själv kallar han inte den för snippa när han pratar med mig, nej.
  • Klåfingerapa

När jag var liten lärde min mamma mig att det hette Stjärt. Rumpa bak och stjärt där fram.
    Jag kände mig snuvad på sanningen när jag fattade i skolan sen att den inte alls hette så. Det flesta kallade den ingenting, utan det var nåt man helt enkelt inte benämde med nåt ord.
    Jag tycker det är jätte bra att det nu finns ett ord som alla fattar direkt vad man menar, sen är det upp till var och en att kalla den för vad man vill.

• Klåfingerapa
    Sennaboo skrev 2009-07-22 12:55:09 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur du kan säga så? Varför är det för töntar? Vad kommer dina barn att tjäna på att inte få detta ord? Ordet är inte till för dig, utan för dina barn.
    Barnen kommer ju lära sig det ordet ändå och förstår ju ganska snabbt vem det är som är töntig i sammanhanget och som inte har hängt med i utvecklingen så att säga
  • Klåfingerapa
    bara lilla jag skrev 2009-07-22 14:04:05 följande:
    håller med ts!! Så larvigt att man måste skapa ett nytt ord för könet och bestämma att såhär ska kvinnans kön kallas punkt slut! Jag har aldrig varit med om att man tagit ett sånt beslut om mannens kön.. Det ordet har växt fram och blivit accepterat.. Men jag antar att de namn som redan finns för kvinnans kön inte duger iom att kvinnans hela sexualitet är tabu och då måste vi ju komma på ett gulligull namn för könet också...
    så tror jaq verkligen inte var tanken. Snippa är väl inte mer gulligull än snopp?
    Och just för att kvinnans sexualitet inte ska vara tabu så bör det finnas ett ord för könet som är allmänt känt. Det ska inte behöva hittas på massa olika egna varianter.
    Och det bra med ordet snippa är ju just att det inte har en annan betydelse också, vilket de flesta andra alternativ av det kvinnliga könet har.
Svar på tråden Snippa..