• hjärtegryn

Roliga kommentarer från ??

Igår fällde min äldsta flicka Tuva(2 år och 9 månader) en såååå rolig kommentar!

Hon gick i väg med sin bonusfarmor och skulle leka på sitt rum, kort därefter kom jag och knackade på dörren, och öppnade, då skriker hon irriterat att jag ska "gåååå", då berättar bonusfarmor att hon hade stängt dörren när de gick in i hennes rum och sagt:

"vi stänger dörren så det inte kommer in en massa mammor"

Guuuud vad jag skrattade, de kommer ofta sådana roliga kommentarer från barn, tänkte om ni ville dela med er av era historier!?

//Malin

Tuva och Millas mamma!
  • Svar på tråden Roliga kommentarer från ??
  • Slöjan

Puffar??

Men du fick ju en underbar tråd som du kan läsa och skriva i....?

• hjärtegryn
    Slöjan skrev 2009-07-22 10:58:18 följande:
    Puffar?? Men du fick ju en underbar tråd som du kan läsa och skriva i....?
    Absolut tack för det, men nu hade jag redan skrivit ner min lilla historia här och undrar bara om det är nån fler som vill följa efter och skriva !
  • vivi85

hihi... har en rolig kommentar..

Dotterns mormor är titt som tätt på ullared, och skryter gärna om sina fynd(bor 3mil därifrån)

dottern: hej mommo, fin tröja, den har du köpt på ullared!
    Helt sådär bara.. hon har aldrig nämn ngt sådant innan.. då fick man sig ett skratt.

• hjärtegryn

Ha ha... ja de är ju ärliga barnen, vi har ett ställe som heter Dollarstore som säljer endast billiga saker, vår dotter brukar också säga sådana saker som: Köpt på dollarstore? Eller när hon leker så kan hon leka att hon köper saker på Dollar!?

• adrenalin

min treåring lekte med sina dockor. hon låtsades att hon födde och jag fick följa förlossningen 4-5 gånger. allt verkade bra.

sen gick vi in i köket för att äta och lämnade bebisarna bakom oss. då säger hon
    - mamma... mitt barn känner inte dig
    - va?
    - mitt barn känner inte dig... han vill inte känna dig
    - varför då?
    - han tycker inte om dig.
    sen typ satte hon sig vid bordet helt lugnt och snällt.
    har jag ett psychokid eller vad är det frågan om?
    burriburr.se - viktigpetter som snart är hemlös
  • adrenalin

det är inte det enda föresten.

en gång kom hon fram till mig, helt allvarlig och sa 
    - döda mig
    - va??
    - döda mig
    - varför då?
    - jag vill dö.
    - men vad du säger! jag skulle aldrig döda dig!
    - varför då?
    och samma här. helt lugn och rar.
    burriburr.se - viktigpetter som snart är hemlös
  • Tonx

Min 3-åring säger rätt mycket tok, som sig bör.

Hade iaf mina barn och en kompis barn hemma. Småbarnen (1½ år o 8 månader) sitter och leker.
    Stora tittar på film och jag lagar mat. Hon kommer in i köket och säger med högst allvarlig ton;
    "Mamma, ungarna har skite på sig, ta fram diskborsten så hämtar jag nya blöjer".

Jag höll på att dö av garv.

• Tonx
    adrenalin skrev 2009-07-23 20:33:32 följande:
    det är inte det enda föresten.

en gång kom hon fram till mig, helt allvarlig och sa 

- döda mig
    - va??
    - döda mig
    - varför då?
    - jag vill dö.
    - men vad du säger! jag skulle aldrig döda dig!
    - varför då?

och samma här. helt lugn och rar.
    Hehe, tur att det inte bara är jag som har psychokids.
  • hjärtegryn
    adrenalin skrev 2009-07-23 20:33:32 följande:
    det är inte det enda föresten. en gång kom hon fram till mig, helt allvarlig och sa  - döda mig - va?? - döda mig - varför då? - jag vill dö. - men vad du säger! jag skulle aldrig döda dig! - varför då? och samma här. helt lugn och rar.
    Ojojoj....ja de kan då verkligen göra en paff *asgarv*!!

Min dotter har också hållt på att prata om döden, fast då har hon sagt typ:
     -mamma, du är död!? Och då vet man ju knappt hur man ska säga, förrutom att näää det är jag ju inte! Varpå hon säger:
     - Joooo du ÄR död!!!!

Hjälp( fast jag tror hon fått det från Madicken som hon sett jättemycket och där tror dom ju att madicken är död!)!!
  • hjärtegryn
    Tonx skrev 2009-07-23 20:39:46 följande:
    Min 3-åring säger rätt mycket tok, som sig bör.Hade iaf mina barn och en kompis barn hemma. Småbarnen (1½ år o 8 månader) sitter och leker. Stora tittar på film och jag lagar mat. Hon kommer in i köket och säger med högst allvarlig ton;"Mamma, ungarna har skite på sig, ta fram diskborsten så hämtar jag nya blöjer".Jag höll på att dö av garv.
    *asgarvar*
Svar på tråden Roliga kommentarer från ??