Min sambo kissar i sängen!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 4½ år och väntar nu vårt första barn i oktober. Vi flyttade till ny bostadsrätt i maj och införskaffade världens skönaste säng efter att ha trängts i en 120 säng i 2 år.
Vet inte vad som nu är orsaken, men på 3 veckor har han kissat på sig i sömnen 2ggr.
Första gången vaknade jag av att det var en blöt fläck i mitten av sängen ca 40x60cm stor. Fattade inte riktigt vad det var och sambon låg dessutom inte i sängen! (fast han gått o lagt sig med mig) Gick ut i vardagsrummet och hittade honom i fosterställning i soffan. Han själv fattade heller ingenting och när jag frågade honom om fläcken såg han ut som ett frågetecken.
Vi tänkte inte mer på det, bytte lakan och tvättade. (fläcken var luktfri så vi tänkte att det kunde vara vatten eller så, hade en vattenflaska vid sängen)
Så nu inatt vaknade jag igen av att jag kände något blött. I stort sett hela min sambos del av sängen var en blöt pöl. Nä nu tänkte jag, det MÅSTE vara han som kissar på sig i sömnen! Finns ingen annan förklaring.
Väckte min sambo som var lika frågande som mig. Vi bytte lakan och la under massa handdukar.
Han ligger och sover nu när jag skriver det här meddelandet så har inte pratat om det som hände.
Vad gör man? Vad kan det bero på att en helt frisk 36-årig man börjar sängväta? Han har aldrig vad jag vet gjort det innan. Inte ens som liten. Ska man plasta in sängen under för säkerhets skull?
Ska jag behöva ta hand om 2 bebisar nu när lillen föds?
Suck..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 21:51
Hej allihopa!
Tack för många svar och tankar, har inte gått igenom alla sidor men några har nämnt att detta har hänt deras sambos när de varit alkoholpåverkade.
Jag och sambon har pratat om vad som hände och han kan inte heller fatta vad det var som hände. Han berättade i alla fall att när jag hade gått och lagt mig hade han förutom de ölen jag såg han dricka, druckit 3 glas vin innan han gick och lade sig. Och han mindes inte om han hade gått på toa innan eller ej.
Så kan ju vara så att han var för full för att vakna, och kissade på sig i sömnen.
Jag tror fortfarande det var kiss, och det kan ju varit vääldigt utspätt pga så mkt dricka. Det var blött genom bäddmadrass ner till sängbottnen. Tror inte han svettats så mycket.
Någon trodde det var fostervatten från mig, vilket jag betvivlar.. Vi har en 180-säng och vi ligger oftast så pass långt ifrån varandra att man knappt når varann när man sträcker ut armen. Jag sover just nu väldigt ytligt och vaknar av minsta lilla, hade nog märkt om det rann ut 2 liter fostervatten.. Och bebben hade nog inte sparkat så glatt som han gör. =)
Till er som säger att min sambo inte förtjänar mig som vänder ryggen o vad ni nu säger, detta är inte fallet! Jag må ha utryckt mig illa här i forumet av ren frustration och oro men jag respekterar och älskar min sambo och har inte lagt någon som helst skuld på honom pga detta!
Tack i alla fall för alla tankar. Nu lämnar jag den här tråden.