Sonens flickvän :(
Bara att en ny svärmor har bra kontakt med fd flickvänner är inte helt lätt. För nu värderar du henne efter en mall om hur du önskar det borde vara. Du hade kanske inte kännt exakt likadant ifall du hade haft andra erfarenheter?
Din son kanske inte tycker det är lika kul heller med att hans flickvänner och exflickvänner går allt bra ihop med dig. Han kanske vill ha er lite vid sidan om varandra. Kan det ju vara så att det är din son som kanske talar om dig till sin flickvän som bidrar till att er relation. Det kan vara allt från att han sätter dig på pedistal eller att pratar om sånt som han upplever är jobbigt i sin relation med dig och hon ställer sig på hans sida och färgar av sig på er relation.
Visst är det skönt att ha en bra relation med svärisar, vare sig det är åt ena eller andra året. Tror nog lagom är bäst iallfall. Tror du vinner på att satsa att lära känna henne lite mer. Intressera dig för henne, och berätta om dig. Ni behöver inte bli bästisar. Men var vänskaplig. Du får väl kanske lära henne och några gillar ju henne. Vad ser de hos henne som inte du ser?
Är mammor till döttrar lika osäkra på sina svärsöner? (Jag har en dotter själv, så jag undrar hur jag kommer att bli). Eller bryr sig inte svärsöner så mycket? Fast det är en annan tråd. Kanske bäst att gifta bort sin dotter till någon av mina kompisars söner. Så hon får lite lugnare på denna fronten. Även om jag idag står högt i kurs hos svärmor. Utan att ha en aning om varför för jag har väldigt låg profil. Utan det är nog mest för hon kom så dåligt överens med sin tidigare svärdotter.