• keya12

Sonens flickvän :(

Min mamma har varit i samma situation som du och jag säger till dig det jag sa till henne: Det är HAN som ska leva med henne, inte du. De stunder hon är i ditt hem är du snäll och trevlig mot henne. Inte för hennes skull utan för hans skull. Vill du förlora din son eller komma längre bort ifrån honom så fortsätter du med att visa hur missnöjd du är.

Min mamma har varit i din situation flera gånger om då min bror har dejtat en hel del. I början när hon faktiskt visade sitt missnöje och klagade på flickvännen hos min bror så började de glida ifrån varann rejält. Men när hon höll tyst och var snäll så kom de närmare varann. Så vill du förlora din son, så för all del fortsätt visa ditt missnöje.

Att andra inte gillar henne spelar ingen som helst roll. Det är HAN som ska gilla henne inte andra och får de det att funka så bra för dem.

Min svärmor säger alltid till oss flickvänner (hon har 3 söner) att hon är glad att sönerna har oss. Om hon menar det eller inte kan jag inte veta, men det värmer och jag älskar henne för att hon kan se på saken på det viset istället för att irritera sig på oss.

• keya12

Du behöver ju inte säga det rakt ut. Räcker med att du är lite avig mot henne. Som barn märker man sånt ju.

Hur ofta är dom hos dig och hur länge är de där? För du säger att du stör dig på att hon är lat. Vet du om hur hon mår rent psykiskt? Kanske händer det något i hennes liv som gör att hon inte har så mycket att skratta för. Eftersom du säger att hon inte ler.

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 20:22:03 följande:

Har inte sagt till min son vad jag tycker. Då skulle han ju bli ledsen och vi kanske osams. Försöker dölja det så gott jag kan och hoppas att jag lyckas. Jag vet ju att det är HAN som ska gilla henne men det är väl roligt om andra också gör det. Stämningen blir så mycket bättre då.
  • keya12

Vilket svar! Hur vet du det?

Förväntansfull0406 skrev 2009-07-22 21:02:05 följande:
    Bry dig inte ts, det går nog över, alltså deras kärlek.
  • keya12

Några MÅNADER? Hur kan du ens ha fått en uppfattning om henne? Än mindre negativ! Bra iaf att du inser att det är personkemin som inte funkar och inte tänker att det är henne det är fel på. Alla funkar inte bra ihop det bara är så, men när det gäller sina närmastes partners så får man faktiskt ofta bita ihop.

Anonym skrev 2009-07-22 22:57:50 följande:
    Åh, det är så svårt, jag har ett lite grann liknande problem... min käre bror har en flickvän sen några månader som jag har jättesvårt för... : ( jag vill verkligen inte tycka illa om henne, hon är söt och trevlig och allting, men det är väl personkemin som bara inte stämmer.
  • keya12

Ja? Och då slutar han vara sin mors barn eller?

BlommyNess12 skrev 2009-07-23 07:28:38 följande:
    Ja fast det handlar ju inte om barn? Eller har jag missat något? Det handlar ju omen son på 20 + som flyttat hemifrån.
  • keya12

Drick lite kaffe så du vaknar. Jag talar om ts son. Om HAN märker det så blir HAN arg på sin mamma. TS son alltså. TS son kan läsa av att mamman är avig mot flickvännen även om hon själv inte märker något. TS SON kan det.

BlommyNess12 skrev 2009-07-23 07:49:18 följande:
    "Räcker med att du är lite avig mot henne. Som barn märker man sånt ju" Är ts sons flickvän hennes barn?
  • keya12

TS, ju mer du skriver desto klarare blir det för mig att du inte vill ha hjälp med detta. Du vill bara gnälla och fortsätta tycka illa om henne. Du säger att HON är problemet men det är DU som skapar en tråd och säger att du inte gillar henne. När folk kommer med råd så försöker du bara rättfärdiga ditt ogillande mot henne. Så lycka till med att fortsätta vara bitter på henne och ogilla henne. Din son KOMMER att märka och snart nog har du nog honom inte i ditt liv. Lycka till med det!

• keya12

Och hur exakt är hon? Berätta det du som vet så mycket? Vi vet hur TS ser henne, men det är knappast en opartisk beskrivning!

Anonym skrev 2009-07-23 16:04:17 följande:
    Eller så upptäcker han hur flickvännen är och *puts väck borta* TS, jag tycker att du verkar vara en schysst mamma som gör vad du kan för att få relationen att funka, det är inte alltid helt lätt...
  • keya12

Vaddå pga. henne? Tvingade hon alltså honom att dumpa dessa vänner för att hon inte gillade dem?

Anonym skrev 2009-07-23 16:09:03 följande:
    Jag har inte riktigt men nästan samma problem. Det gäller min lillebrors (numera) fru men han har alltid varit mer som en son än en bror. Han träffade sin tjej när han var 20. Ingen tyckte om henne. Hon var (och är) rent ut sagt skitjobbig. Tänker bara på sig själv, är omogen, ointelligent etc. Alla hoppades precis som du på att det inte skulle hålla men nu, 11 år senare, är de fortfarande tillsammans och förra året gifte de sig. De har inga barn (än) och hade det inte varit för att min bror skulle bli den bästa pappan i världen så önskar jag nästan att de inte skaffar några barn - för då är han ju verkligen fast med henne. Det har blivit något lite bättre men i den bästa av världar hade han haft en annan fru. Men vi har i familjen kommit överens om att respektera hans val och stå ut så gott det går. Jag vet att han har förlorat vänner pga henne men han är vuxen och måste få leva sitt eget liv. Vad mer kan man göra?
Svar på tråden Sonens flickvän :(