Sonens flickvän :(
Min mamma har varit i samma situation som du och jag säger till dig det jag sa till henne: Det är HAN som ska leva med henne, inte du. De stunder hon är i ditt hem är du snäll och trevlig mot henne. Inte för hennes skull utan för hans skull. Vill du förlora din son eller komma längre bort ifrån honom så fortsätter du med att visa hur missnöjd du är.
Min mamma har varit i din situation flera gånger om då min bror har dejtat en hel del. I början när hon faktiskt visade sitt missnöje och klagade på flickvännen hos min bror så började de glida ifrån varann rejält. Men när hon höll tyst och var snäll så kom de närmare varann. Så vill du förlora din son, så för all del fortsätt visa ditt missnöje.
Att andra inte gillar henne spelar ingen som helst roll. Det är HAN som ska gilla henne inte andra och får de det att funka så bra för dem.
Min svärmor säger alltid till oss flickvänner (hon har 3 söner) att hon är glad att sönerna har oss. Om hon menar det eller inte kan jag inte veta, men det värmer och jag älskar henne för att hon kan se på saken på det viset istället för att irritera sig på oss.