Sonens flickvän :(
javisst vore det bästa om man kunde prata med sonen direkt men jag ser inget fel i det TS har gjort...
Svärdotter: Klyscha eller ej men visst sjutton påverkar det "svärmor" om sonens flickvän är lat.
Min äldsta son fd flickvän var lat, aldrig att hon lyfte ett finger för att hjälpa till när dom var här. Hon satt glatt kvar medans alla andra hjälptes åt att duka fram/av, fixa kaffe eller vad det nu kunde vara.
I vår familj är det en självklarhet att vi hjälps åt när vi träffas och jag har full förståelse för om en ny pojk/flickvän inte hugger in de första ggr man hälsar på men om man fortfarande efter ett år inte visar någonsomhelst vilja att hjälpa till så påverkar latheten hela familjen...
Finns det inte
Jag tycker jättemycke om min sons nuvarande flickvän, hon har kommit in i familjen på ett helt underbart sätt. kanske beror det på att hon varit glad, trevlig o öppen
Kort sagt, jag är jätteglad för hans skull ![]()
Den fd flickvännen var lat o en rätt otrevlig person, till en början sökte jag förklaringar som att hon var osäker, blyg - kort sagt att det inte är helt lätt att komma in i en familj men efter ett år insåg jag att hon av någon anledning inte ville bjuda till.
Men det är klart, det var nog mitt fel att hon behandlade lillasyster i familjen som luft och inte kunde sänka sig till att hälsa på en 2åring som glatt hälsade när hon kom, att hon pikade om lillassysters leksaker som låg stödda i huset, hade åsikter om hur vår hund sköttes trots att hon aldrig haft något hundintresse och rätt uppenbart hade noll koll
Jag har själv svärmor, ja jag är inne på min andra svärmor och har dessförinnan haft ett par mammor till grabbar jag varit tillsammans med och även med dessa har jag funkat alldeles ypperligt, mitt ex´s mamma o jag var väldigt olika men vi accepterade varandra och möttes halva vägen och det är väl därför som det fungerade så bra att vi är vänner även efter vår skilsmässa
Men det är klart då krävs det att båda parter bjuder till och att man varesig man är svärmor eller svärdotter inser att man har ett ansvar för att en relation fungerar och att allt inte serveras på ett guldfat hur man än beter sig ![]()