Inlägg från: Anonym (*suck*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*suck*)

Sonens flickvän :(

Anonym skrev 2009-07-23 19:22:30 följande:
    vad skulle hans kompis ge dig för råd? Du är för sjutton en vuxen kvinna och frågar en 20 åring om råd gällande din son och hans partner?? Okey om du skulle fråga om råd gällande vad du skulle köpa i födelsedags present eller liknande, men du ber om råd gällande hans partner?? herregud ser du inte hur det verkar?
    varför läsa allt så bokstavligt, det handlar ju inte om att be om råd utan om  att TS har pratat med sonens vän/vänner om hur dessa  har uppfattat tjejen och deras tankar kring förhållandet.
    javisst vore det bästa om man kunde prata med sonen direkt men jag ser inget fel i det TS har gjort...
  • Anonym (*suck*)
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:36:32 följande:
    Läs hela tråden eller låt bli att kommentera!Anonym 163, Tala om vart jag har skrivit att jag sökte råd hos hans kompis.En av hans vänner nämde det till mig i förtroende.Har jag då gått bakom hans rygg???Tur att det finns de som följer med och förstår vad jag menar. Tack alla ni :)
    Jag har följt trpden och förstår precis hur du upplever din situation.
    Tyvärr finns det många som läser som har "svärdotterglasögonen" eller "svärmor är en häxaglasögonen" på sig och därmed feltolkar det mesta

Lyssna till dom råd du fått av de som valt att ta sig tid att läsa tråden och inte bara lösryckta meningar som sen feltolkas.
  • Anonym (*suck*)
    8Emilie8 skrev 2009-07-23 19:41:45 följande:
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 13:08:43 följande: Ja för det ju ANDRAS åsikter om ens andra hälft som spelar störst roll eller? Tycker du att han ska dumpa henne så att alla andra ska bli nöjda?
    Nej, andras åsikter om ens val av partner har egentligen en liten roll i det hela men...

Ja, jag var under 16års tid gift med en man som rätt många hade svårt för - även om det till 95% berodde på hans eget sätt så blev det till slut väldigt ensamt eftersom vännerna droppade av en efter en...
    Under de första åren brydde jag mig inte så mycke om vad mina vänner tyckte o tänkte utan ansåg att alla har väl rätt att vara som dom vill, alla ska accepteras men.. Nu med facit i handen kan jag bara konstatera att relationer varesig det är en kärleksrelation eller en vänskapsrelation är ett givande o tagande om då den ena partern alltid är sur, vrång, aldrig vill hjälpa till om det inte gagnar honom/henne.. ja då blir det ensamt till slut

Tänk om det är så som TS beskriver det hela att tjejen är sur, lat o otrevlig ja då tycker jag faktiskt att omgivningen gör rätt som reagerar.
  • Anonym (*suck*)

Svärdotter: Klyscha eller ej men visst sjutton påverkar det "svärmor" om sonens flickvän är lat.
    Min äldsta son fd flickvän var lat, aldrig att hon lyfte ett finger för att hjälpa till när dom var här. Hon satt glatt kvar medans alla andra hjälptes åt att duka fram/av, fixa kaffe eller vad det nu kunde vara.
    I vår familj är det en självklarhet att vi hjälps åt när vi träffas och jag har full förståelse för om en ny pojk/flickvän inte hugger in de första ggr man hälsar på men om man fortfarande efter ett år inte visar någonsomhelst vilja att hjälpa till så påverkar latheten hela familjen...

• Anonym (*suck*)
    Anonym (Svärdotter) skrev 2009-07-23 22:10:58 följande:
    Men hur ofta är hon där?En tallrik mer eller mindre? Påverkar hela familjen?Är det inte litet överdrivet?Städar ni hemma hos dom?Åker ni och handlar åt dom?Ni verkar ju var atillräckligt många ändå som kan hjälpas åt. Om det bara är en person som inet hjälper till vid middagar..Har du bett om hjälp någon gång?Sagt: Hej..vill du hjälpa mig med...Har du det?Hon kanske inte känner sig hemma med er?Hjälper ni till hemma hos dom?Alla hjälper inte alltid till. men alla brukar ändå dra sitt strå fast på olika sätt.Är det inet en småsak att gnälla över?Att en person inte hjälper till.Kanhända har hon reuatims?IBS?Vadsomhelst?Finns alltid anledningar till varför folk gör som de gör.Jag tror att folk alltid gör sitt allra bästa alltid efter vilka förutsättningar de har.Tror inte du?
    Ja det finns alltid anledningar till att folk gör som dom gör, jag har svårt att se vad en frisk tjugoåring har för anledning att inte ens kunna ta undan sin egen tallrik efter maten
    Hon kände sig nog rätt hemma hos oss, hon hade inga som helst problem med att "ta för sig" dvs gå i kylskåp/skafferiet osv. när hon var sugen på något och som svar på din fråga - ja både jag, min, man, min dotter o även sonen bad henne mer än en gång om hjälp dvs skulle du kunna ta med dig kaffet ut, har du lust att ta med mjölken... Hur vi bemöttes
    med en djup suck men vet du, inte en enda gång under deras tid tillsammans så visade vi för henne eller vår son vad vi tyckte o tänkte utan gjorde allt för att hon skulle trivas.
    Alla svärföräldrar är inte elaka, det finns en o anna svärson/dotter som inte vill bjuda till av en eller annan anledning
    Var kommer städningen hemma hos min son in i bilden
  • Anonym (*suck*)
    mrs Elliott skrev 2009-07-23 22:49:50 följande:
    Finns inte en kvinna på jorden som är god nog åt en mors son .Jag undrar ibland om det går någon slags latmask epidemi hos sonhustrur?Alla svärmödrar verkar ha egenskapen LAT högst upp på sin lista över vad de inte gillar hos sina svärdöttrar . Kan alla verkligen vara sååå lata ?Har svärmor inte själv haft en svärmor? Kanske var det då hon som var lat?

Finns det inte
    Jag tycker jättemycke om min sons nuvarande flickvän, hon har kommit in i familjen på ett helt underbart sätt. kanske beror det på att hon varit glad, trevlig o öppen
    Kort sagt, jag är jätteglad för hans skull

Den fd flickvännen var lat o en rätt otrevlig person, till en början sökte jag förklaringar som att hon var osäker, blyg - kort sagt att det inte är helt lätt att komma in i en familj men efter ett år insåg jag att hon av någon anledning inte ville bjuda till.
    Men det är klart, det var nog mitt fel att hon behandlade lillasyster i familjen som luft och inte kunde sänka sig till att hälsa på en 2åring som glatt hälsade när hon kom, att hon pikade om lillassysters leksaker som låg stödda i huset, hade åsikter om hur vår hund sköttes trots att hon aldrig haft något hundintresse och rätt uppenbart hade noll koll

Jag har själv svärmor, ja jag är inne på min andra svärmor och har dessförinnan haft ett par mammor till grabbar jag varit tillsammans med och även med dessa har jag funkat alldeles ypperligt, mitt ex´s mamma o jag var väldigt olika men vi accepterade varandra och möttes halva vägen och det är väl därför som det fungerade så bra att vi är vänner även efter vår skilsmässa
    Men det är klart då krävs det att båda parter bjuder till och att man  varesig man är svärmor eller svärdotter inser att man har ett ansvar för att en relation fungerar och att allt inte serveras på ett guldfat hur man än beter sig

Svar på tråden Sonens flickvän :(