Sonens flickvän :(
Jag har en svärmor som gillade mig massor-pussar, kramar och presenter.
Efter två år tvärvände det bara och hon (lång historia kort-ni vet den där frågan om vart julen ska firas?) pressade min svärmor min man att välja-henne eller mig.
Han valde mig. Han valde bort dom.
De har sagt jätteelaka saker om mig.
Men han älskar mig för han känner ju mig.
Han valde bort sina föräldrar. Han menade på att om det HADE tagit slut mellan oss då så hade han aldrig förlåtit sina föräldrar för det. De försökte verkligen få honom att dumpa mig.
Inte göra slut så där fint och vuxet utan menar "dumpa".
Sen -efter att vår dotter dött.. sa jag att det kan vara bra att ha sin familj runt dig/sig, till honom.
De har nu återupptagit kontaken lite, men han säger att han inte känner sina föräldrar längre.
Det är ju hans liv att leva. Hans lycka. Han råkar vara lycklig med mig.
Min svärmor har uppfostrat min man till att bli en egen tänkande person.
Som kan tänka själv och fatta vuxna beslut.
Då idiotförklarar hon ju honom om hon skulle säga att tjejen är dålig? Då säger ju svärmor indirekt att hans beslut är dåligt? Vilket i sig leder till att svärmor har uppfostrat sin son att fatta fel beslut?
Så mitt svar är: Du har uppfostrat din son att bli en bra vuxen. Lite sent nu att tycka att han (indirekt du) har gjort ett dåligt val? (uppfostrat din son "fel").
Därför så måste du verkligen respektera hans väl. Du behöver inte gilla din svärdotter/sons flickvän. Men du ska respektera hans val och därmed visa henne respekt.
Har du försökt lära känna henne?
Om hon inte vill -vad beror det på då?
Har du varit otrevlig en gång så förstår jag det.
Men det är ganska patetiskt att tycka synd om sig själv för att inte gilla sones tjej.
Huvudsaken är väl att din son är lycklig?
Älskar du din son så vill du väl se honom lycklig?
Eller är det viktigare att du är lycklig med hans val av tjej?
I så fall älskar du dig själv mer än vad du älskar din son.
mrs Elliot!