Anonym (Svärdotter) skrev 2009-07-23 23:03:23 följande:
Sant. mrs Elliot! Jo, det är en epedemi som går. Googla och kolla hur många träffar du får. Jag har med svårt att tänka mig att så stor del av befolkningen ska vara så lata. Förr var det en riktigt dålig egenskap, men idag..så tjänar man bra så behövre man inte lyfta på rumpan..eller fingrarna för att få saker gjorda. Det är bara lyfta luren. Men däremot är det faktiskt trist med griniga och sura människor, men min erfarenhet är att ingen vill vara sur eller grinig. Kollar man upp sånt så är de oftast mest ledsna av en eller annan orsak. Som jag sa tidigare så gillade mina svärföräldrar mig fantastiskt bra i två år. Sen var det julafton ni vet--vart den ska firas..och det tog hus i h-vete-sen hatade de mig mer än vad ni kan föreställa er (Jag är 35 och de ville bestämma VAR vi skulle fira julen). DE SA SAKER SOM: Jag var egoistisk som ville fira julen med min man, jag var manupulativ och intelligent och hade lurat honom fullständigt. Jga försökte hindra honom att umgås med hans föräldrar. (Vi var dit en middag eller fler i månaden) Jag försökte hindra honom från att träffa hans vänner (jag brukar fortfarande bjuda in de på middag-OFTA (jag gillar dom och de gillar mig) -jag är utåtriktad och social-gillar att folk omkring mig/oss). Min man sa upp kontakten med dom. Men efter att vår dotter dog så sattes allt i ett annat perspektiv.Han ville knappt ha den senare tillbaka heller. Idag träffar jag hans mamma och hon är rar och snäll igen. Vare sig hon gillar mig eller inte så har hon insett att om hon vill ha en relation med sin son...ja, då får hon respektera att jag finns. Så enkelt är det. Min man säger att han inte vill vara med i deras familj mer. Men de får vara med i våran-om de uppför sig respektfullt och snällt. då är de mer än välkommna. Det finns viktigare i livet än att gnälla på lata svärdöttrar. Ge dom en chans. Så som ni skulle velat ha en chans -när ni var svärdöttrar?
GUD vad jag känner igen mig. Jag är också sååå hemsk, lurar och bedrar. Jag övertalar och tvingar honom från att inte träffa dom..ja, listan på allt jag är enligt hans familj är låååång =) Skönt att jag inte är ensam.