Inlägg från: Anonym (Förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår dig)

Sonens flickvän :(

Jag har inte läst hela tråden, men jag förstår dig TS och det är verkligen inte lätt. Min bror var tillsammans med en tjej (i ca 5 år) som ingen i familjen eller hans vänner gillade. Hon var så fruktansvärt taskig mot oss andra i familjen. Mig var hon svartsjuk på om jag var själv med min bror och mina föräldrar var hon riktigt elak mot. Vid ett tillfälle sa min mamma till min bror vad hon tyckte om hans flickvän och det blev världens liv. Det höll på att gå så illa att min bror inte ville träffa vår mamma mer (och då har hela familjen alltid haft en väldigt nära och öppen relation tidigare). Som tur var tog det slut mellan dom en tid efter detta. Men allt jag kan säga till dig är att det bästa nog är att gilla läget. Det är så otroligt känsligt om någon (framför allt ens föräldrar) påpekar något om ens partner. Han måste få komma på det själv. Det är bara att hoppas att det tar slut (och nej, du ska inte känna dig dum för att du hoppas på det). Om dom är runt 20 år finns det ju en stor chans att det inte kommer att hålla. Själv är jag 27 och av alla mina kompisar är det EN som är tillsammans med samma kille som hon var när hon var 20, alla andra har haft en eller flera partners efter 20-års ålder.

Svar på tråden Sonens flickvän :(