• KristenTjej84

Ögonlocksryckningar?

Någon som vet vad det kan bero på?
    finns nästan ingen information på nätet, i alla fall på svenska sidor..den enda förklaringen jag hittade var kalcium brist..finns det andra orsaker?
    har också haft huvudvärk och varit väldigt trött på sistone o haft svårt att sova på nätterna.

• Svar på tråden Ögonlocksryckningar?
  • Neko

Jag vet inte, jag får så då och då, sedan går det över. Tror inte jag har brist på något, äter väldigt varierat och mycket kalcium. Kanske kan bero på stress också?

• vis69

Jag har alltid kopplat ihop det med stress, det kan hålla i sig flera veckor för mig, men sen plötsligt försvinna.

• Maria222

det kan ha ett samband med stress. Jag får också så ibland, nu var det länge sen *peppar peppar*

Mamma till Kevin född 0706.
  • C4m1ll4

vätskebrist och sömnbrist, har jag hört att det kan vara med

• ääni

Brukar få det om jag sovit för lite men har inte heller försökt hitta någon vetenskaplig förklaring till det.

• germania

Har fått så ofta när jag har vart väldigt stressad.

• annama

Kallas myokymier eller benigna (=godartade) fascikulationer, dvs ofrivilliga muskelryckningar. Beror oftast på sömnbrist. Kan hålla på timmar till dagar/veckor. Irriterande men helt ofarligt, vilket är anledningen till att man inte forskat desto mer på det.

• Körsbärsblom

När jag får ryckningar i ögonlocket så vet jag att min kropp har fått sova alldeles för lite. Har sovit väldigt dåligt de senaste veckorna och har jobbat en massa och nu har ryckningarna kommit som ett brev på posten, blir så irriterad >

Svar på tråden Ögonlocksryckningar?