Vad är ok när det gäller relation med exet?
Hej!
Är ny här och känner att jag behöver få någon annans syn på detta. Är sambo sedan ca 7 år med en man som tidigare varit gift. Han har två bar och jag ett. Under hela tiden i vårt förhållande har han periodvis haft stora problem i samarbetet med sitt ex. Sakta har det blivit bättre och nyligen hände en sak som gör mig ledsen. Vet dock inte om jag överreagerar... En vän till mig kom på besök med sina barn och vi bestämde att åka och bada dagen därpå. Han vill dock inte följa med oss utan vill istället ta sin dotter med ut till havs i båten. Ok och hon skulle ta med en kompis. Tyckte att detta var bra då han sällan gör något på egen hand med sin dotter. Någon vecka senare berättar dock hans dotter om en sak de sett på båtturen som "jag, mamma och pappa gjorde". Jag blev ganska paff, han hade inte sagt ett ord om detta till mig. Svartsjuketankar slog rot hos mig och man undrar förstås hur det vara att ligga där på stranden och sola tillsammans med sitt ex. Just att han inte berättade för mig att hon skulle med får mig att undra vad han håller på med. Jag kan visserligen förstå att man för barnens skull kan vilja göra något tillsammans och hoppas att detta var uppsåtet. Men till saken hör att han för några månader sedan plötsligt dyker upp på mitt jobb en em och vill berätta vad han gjort den dagen. Han hade då varit ute och ätit lunch med en gammal flickvän (de var ihop för ca 25 år sedan och har inte haft kontakt sedan dess). Jag undrar vad han har för sig egentligen? Han påstår att de på något vis fick kontakt via mailen och fick för sig att träffas, helt oskyldigt. Ska man lita på honom eller är han ute och känner efter hur han känner för sina ex i förhållande till mig? Jag mår inte bra av dessa händelser och har svårt att vara så aktiv i vår relation som vanligt. Teorier och råd?