• hjärtegull78

aj oj aj!!

Hej alla glada!!
    Är i vecka 34 nu och har sedan igår börjat känna att det trycker på neråt. Det liksom ilar i urinröret och en bit in i magen och jag känner mig kissnödig. Svårt att gå och sitta..Jobbigt med andningenoch jaa vad mer kan jag klaga på??!!
    Känner att han ligger högt upp med rumpan och sparkar med små fötter på vänster sida.. När han hickar så känns det en bit ner på höger sida..
    Kan han ha fixerat sig nu???
    Är så himla trött hela tiden och har fått ett sådant otroligt sockerbehov.

Hur har ni andra det (v33-35)???
    Kul att utbyta erfarenheter bara!!!

• Svar på tråden aj oj aj!!
  • Suzanna

Kan nog ha fixerat sig då! Gissa om jag blir avundsjuk när du berättar om hur han sparkar med sina små fötter

• Cinderellla

Min plutt har fixerat sig men har fortf ruckbart huve. Men känner hur h*n trycker neråt, ilningar o känskan av att behöva kissa hela tiden. Mitt sockerbehov har verkligen ökat från v30. Känner oxå av dem små fötterna men det gör mer ont nu...

Madde,v36

• hjärtegull78

Cinderella!!
    Ja det gör verkligen ont när han sparkar..
    Höll på att trycka sönder min sambos hand då liten sparkade mig så hårt i sidan. Ubdrar hur det kommer gå på förlossningen?? hihi

Ska till BM på Fredag då ska hon känna hur han ligger.. Sist vi var där så låg huvudet neråt ialla fall..

• abovo

Känner exakt likadant! Min bebis ligger likadant som din hjärtegull och sparkar åt vänster. Och han "krafsar" med händerna långt ner, det gör ont när han gör det. Det tynger, tynger... Kissndig...
    Och jag åt just en påse kinapuffar! Slök den i ett nafs!
    Imorgon ska jag till bm, jag tror han är fixerad, men vet ju inte... ska få veta då hoppas jag.
    abovo/ vecka 34 (33+1)

• Trollet 78

känner precis som ni, tynger neråt som fan kan knappt gå ibland och är tröttare än för ett par veckor sen (går in v.34 på torsdag). Var på ul igår men han sa inget om att liten var fixerad men h*n ligge snett neråt och sparkar med fötterna under höger revben...inte skönt. Är öppen en centimeter redan nu och enligt bb (har varit inne en gång för ev. vattenavgång) så kan det ske när som helst from nu... lite läskigt!

• BlueBlue

Så var det när min bebis hade fixerat sig. Däremot var det betydligt lättare att andas när hon fixerade sig eftersom hon hamnade längre ner. Dock kan man få en liten spark uppåt emellanåt=)

• Helly78

Ja, så kände jag också när jag var gravid.
    Så din bebbe håller på fixerad sig..

• abovo

Var hos bm idag. Min bebis har sjunkit ner ordentligt, är ruckbar och håller på att fixera sig. Så det är därför det känns så här.

• hjärtegull78

abovo!
    Va spännande!!
    Inte långt kvar nu..

Får se hur våran bebbe ligger på Fredag, när vi ska till bm..

• Katie

Min kommer aldrig att fixera sig känns det som Har haft mensvärk, ilningar, kissnödig..ja allt..sedan ett par veckor tillbaka. Är nu i v.36 och den är fortfarande inte fixerad enligt min nonchalanta bm. Börjar bli rädd för att hon inte känt efter ordentligt. Var på föräldrautbildning igår..allas bebisar var ruckbara eller fixerade..

Plutt..plutt..megaplutt.. Undrar om det betyder att man kommer att gå över tiden isåfall! En del fixerar ju sig inte förrän förlossningen, men man vet ju aldrig!

• Trollet 78

hjärtegull78: hur gick det hos bm, hade h*n fixerat sig?

katie; ingen av de två ggr som min syrra varit gravid så har barnen inte fixerat sig alls, så det är ju inte säkert att allas verkligen gör det.

Svar på tråden aj oj aj!!