• Lydisen

babykläder m.m på Gekås

Vi ska iväg till Gekås, Ullared den 1/8 och jag undrar nu om man kan få tips på vad man kan handla där. Finns där tex någon bra bärsjal, kläder m.m. Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden babykläder m.m på Gekås
  • Snart81

Hej,

Jag var på GeKås i veckan och de hade en bärsjal. Kommer inte håg vad den kostade men tror att det var runt 500 kr. De har både mammakläder och bebiskläder. Och sen en massa andra bebisaker, vagga, spjälsäng, skötbord och likande.

• Flina78

Det finns MASSOR med saker till bebis där. Allt från bitleksaker och babysitters, via sängkläder till kläder. Billigt. Allt är inte bra kvalité. Många brukar säga att kläderna med Teddyn är dålig kvalité medan de med giraffen är helt ok.

Vi köpte massor till bebis i Ullared. Skriv en lista innan, allt hittar du inte där. Blöjor finns inte men tvättlappar m.m. är det väldigt bra priser på.
    Sök på FL efter Gekås / Ullaredstrådar. Det finns några riktiga entusiaster som är där ofta som kan svara på priser och vad man inte får missa och vad man bör undvika. Jag läste en del där innan vi åkte.
    Lycka till
  • P i x i e

Jag hade läst om att de hade såååååå mycket...men jag blev lite besviken...
    Det är ju ullareds standard på kvaliten på grejerna och så stort utbud av just baby kläder tycker jag inte de hade... men jag kanske ställe högre krav-
    De hade en ringsjal när jag var nere, vet att den kosta under 500 iaf.
    Sedan köpte jag lite filtar, täcke, kudde, skötbädd, enklare åkpåse som dock bara kosta 200, sängkläder, spjälskydd och plastad frote... de kändes dock helt ok... för om man inte handlar på ikea så är sängprylarna väldigt dyra i babyaffärer..
    Men som sagt, jag tycker det syns att det är ullared.

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Lydisen

Tack för tipsen. Vi har det mesta inhandlat faktiskt och barnrummet står nästan färdigt. Det som är kvar att inhandlas är lite fler bebiskläder, en bärsjal eller sele och hygienprodukter. Men hygienprodukter köper jag några veckor innan BF som är den 12/10. Ska bli spännande och se vad de har för utbud.

• Lydisen

Igår lördag var vi på Gekås och jag blev jättebesviken på sortimentet de hade bland babykläder. Inte mycket alls och dessutom var det mesta i storlek 62. Inga roliga mönster heller utan mest små börjnar eller kaniner på allt och det vill vi inte ha så mycket av. Vi köpte några bodys, babyvantar, babymössor, strumpor, bitring, nagelsaxset till bebis samt lite till.

• Phlippan87

är precis i säsongsbyte misstänker jag, därav lite mindre utbud bland babykläderna... men, vill man ha neutrala babykläder är gekås att rekommendera, åker dit i nästa månadsskift... väldigt bra priser så det brukar vara svårt att välja

• P i x i e

Jag var där för 2 månader sedan, var lika besviken jag, tyckte det var typisk ullareds kvalle...men ja, jag kan ju vara kräsen med

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Phlippan87

aldrig fått med mig ett enda plagg av dålig kvalitet hem från ullared...
    och på bebiskläder, jag betalar hellre ca 30 kr för en body än att jag ger 150 för en, om kvaliteten är lite sämre gör inte mycket på en bebis, slitaget är ju inte direkt stort och man får trots allt ganska många gekås-bodies för priset av en lindex/hm/kappahl body...

• JOHSAN

Jag tror att mina krav är alldeles för höga för att jag kom hem med 2 klädesplagg, nappflaskor och en babysitter från Gekås i söndags.
    Enligt mig var kläderna väldigt trista, men jag hade säkert otur.
    Däremot hade de stort sortiment av nappar, flaskor, leksaker m.m.

• Lydisen
    JOHSAN skrev 2009-08-05 15:13:11 följande:
    Jag tror att mina krav är alldeles för höga för att jag kom hem med 2 klädesplagg, nappflaskor och en babysitter från Gekås i söndags. Enligt mig var kläderna väldigt trista, men jag hade säkert otur.Däremot hade de stort sortiment av nappar, flaskor, leksaker m.m.
    Du har nog inte höga krav alls. Jag blev också väldigt besviken över utbudet av kläder till nyfödda. Visst hittade man någon snygg, häftig body men då fanns den bara i storlek 62. Annars håller jag med om att napp, flaskor och leksaker hade de massor av och till en billig peng.
  • Tuc Tuc

Nån som vet vilka mått de har på täcke till spjälsäng på ge-kås?

• Phlippan87

Tuc Tuc skrev 2009-08-06 22:57:59 följande:

Nån som vet vilka mått de har på täcke till spjälsäng på ge-kås?
    standrad måtten, kommer bara inte på vad det är för mått just nu
  • JOHSAN

Det borde väl stå på Ikeas hemsida, kolla där!

• JOHSAN
    Lydisen skrev 2009-08-06 21:07:43 följande:
    Du har nog inte höga krav alls. Jag blev också väldigt besviken över utbudet av kläder till nyfödda. Visst hittade man någon snygg, häftig body men då fanns den bara i storlek 62. Annars håller jag med om att napp, flaskor och leksaker hade de massor av och till en billig peng.
    Jag håller med dig, de hade lite söta plagg i storlek 62. Jag tror däremot att det fanns fina kläder till större barn.
Svar på tråden babykläder m.m på Gekås