• Anonym (*kluven*)

gravid med steril man??

Hej!
    undrar lite om det kanske finns någon som har varit med/är i samma sits som jag. Jag och min sambo har försökt få barn i mer än ett år nu. Har hållt på med utredning och fick svar på både sperma och blodprover. spermaprovet visade att sambon är steril. men nu är det så att jag tror att jag är gravid. tror jag har gått över ca 1 vecka +/-. har symptom som trötthet, kissnödig, molvärk på em och kvällar och massa flytningar, känns som att det är mensen som kommer men det är bara flytningar. och jag kan garantera att ja INTE varit otrogen. skulle jag aldrig vara. denna man älskar jag allt för mycket för att ens kunna tänka tanken (avskyr otrohet).
    dem sa även hos läkaren att chansen finns att han kan ha spermier i början av en period men att dem inte orkar leva en hel period utan dör.
    så vad tror ni? kan det vara så att man är gravid?
    just nu jobbar jag på landet och har inte möjlighet att kunna köpa ett test förrän på lördag.
    snälla hjälp mig lite. kanske inte med svar men gärna med lite disskusion.

• Svar på tråden gravid med steril man??
  • Lizzyy

Klart du kan vara gravid. Sker mirakel varje dag!

Men testa så får du se.. håll förhoppningarna nere...

Berätta hur det går!

• Freksta

En kompis mamma fick besked att hennes chans att bli med barn var lika med noll, men hon fick min vän och hennes lillebror så inget är omöjligt =)

• Anonym (*kluven*)

mm d är d man försöker att göra. vill ju verkligen inte hoppas allt för mycket men d vore underbart. funderar på att skicka ett mess till en kompis imorrn o be henne att köpa ett åt mig. vill ju så gärna veta. visst har man gått över tiden förut men då har d handlat om ett par tre dar men nu är d ju lite längre. känns hela tiden som att mensen e på g men d e bara flytningar.

• Amparo

Läkarna har haft fel förr. Verkar tyvärr vara väldigt vanligt.
    Jag vet flera par som fått svar av läkarna att dem inte kan få barn på naturlig väg men som blivit gravida i alla fall.
    Ett par gjorde ivf med två barn och när dem bestämt att dem inte ville ha fler blev hon gravid naturligt. En anna tjej fick veta av läkarna vid 21 års ålder att hon inte kunde bli gravid, var några år senare 3 barnsmamma!!!!

• Sweetheart86

En släkting till mig vars man var steril men dom fick trillingar!!

• Anonym (*kluven*)

Oj! nu vart man lite paff. ja visst har man hört att vissa fått barn ändå. ja nu skickade ja messet o i över morrn så blir d test time för mig innan jobbet. bästa är väl att ta me morronurin. ja jag hoppas verkligen att dem har haft fel. d skule göra min sambo på bra mycket bättre humör dessutom. tack för svaren alla

• BabyJay

Håller tumarna för er! du m¨ste berätta sen vad det blev på testet!!

Mamma till Freja, född 080706
  • Anonym (*kluven*)

absolut kommer jag att berätta! självklart! senast söndag iaf. vet att vi ska bort på lördag, men senast söndag konmer ja me svar.

• Amparo

Lycka till!! *håller tummarna*

• Anonym

Japp, min väninnas man är på gränsen till kliniskt steril, men de har två barn tillsammans "slumpbebisar"

Det tog visserligen en hel del tid, men rätt som det var blev de gravida.

Svar på tråden gravid med steril man??