• Diorlover

Tips inför Mexico resa- Cancun?

Skall åka till Cancun i september är det nu bestämt.

Ge oss tips innan vi skall åka dit.

• Svar på tråden Tips inför Mexico resa- Cancun?
  • vanilla deej

Passa på att göra utflykter och se allt vackert som finns! Finns mycket att se. Och framför allt bada i en cenot! Det är det som jag längtar tillbaka till allra mest!!!

Tycker ni om att dyka så gör det i Cozumel. Där ska det vara riktigt vackert! (Själv dyker jag inte, men maken gjorde en tur och tyckte det var riktigt bra).

Beroende på vart ni ska så ta med något att ha på fötterna så ni kan bada i havet. Där vi bodde var det otroligt stenigt i havet så vi badade i poolen varje dag, men njöt för fullt ändå!

Vi var där på vår bröllopsresa -06 och bodde på ett AI-hotell så man kände sig som en prinsessa mest hela tiden. Det var ett väldigt bra hotell och vi trivdes så himla bra där så det gjorde inget alls att man låg vid poolen och läste bok efter bok efter bok...

Hoppas ni får det underbart!!!

• Elli47

Jag har varit till Cancun 1992! Det var toppen! Själva Cancun var väl inte så roligt men vattnet är ljuvligt och stränderna är fina! Du får inte missa Chichen Itza, Cozumel, Tulum för att nämna några sevärdheter!

• sherlock

Vi var i Riviera Maya i Januati och det var helt underbart! Vad avis jag blir på er, jag skulle gärna åka tillbaka

Tulum är kul att5 besöka, som Eva37 redan rekommenderat.

Snorkling i det kristallklara vattnet.

Simma med delfinerna i Puerto Aventuras om man tycker om delfiner dvs. Kul att strosa runt där också ocg se delfinerna simma och leka i vattnet. Fanns även en del mysiga barar och resturanger där. Vi såg ett roligt och mycket bra Rastafarian-Mexican band som spelade där en kväll.

En kall corona i handen....mmmm vad avis jag är!

• Diorlover

Det blir Egypten om inte min bm säger det skulle vara farligt för mig att åka.

Svar på tråden Tips inför Mexico resa- Cancun?