• Binis

Var köper man nässug?

Hej alla!

Frågan är just: var köper man nässug, det finns ju inte på apoteket....

Binis, v 30+2

• Svar på tråden Var köper man nässug?
  • skidan

Har testat både en som liknar den där revaxör varianten och näsfrida. Mitt tips är att köpa näsfrida den är överlägsen.

Lycka till!

• Lorelei

*skrattar* Det roliga är att jag varje gång jag är förkyld, säger att jag skulle vilja ha en mojäng som suger ur förkylningen i näsan. Sambon brukar bara skratta åt mig...

• Lorelei

Man kanske skulle göra det!! =) Jag mår så fruktansvärt illa när jag blir snuvig så varje försök att snyta sig resulterar i en väldigt obehaglig känsla =(

• nenababe

Barnenshus har...
    En sk.. näsfrida och en vanlig... typ gummiaktig..
    Kram

• Vanna

Hej! Jag var bl.a. på apoteket och rådfrågade dem om nässugar. De avrådde mig starkt från att använda dem eftersom det är svårt att göra dem riktigt rena. Men vad gör man om en liten bebis är alldeles täppt och inte kan andas... Vill bara säga att man ska vara extra noga med att göra ren dem ordentligt (vilket jag fattar att alla gör, men lite extra extra noga då), annars bildas smittohärdar i den och gör mer skada än nytta.

• Uet

OBS OBS OBS

Viktigt att tänka på ang nässugar är att man ska försöka undvika at använda dom så mycket det bara går.
    Att vara där och suga och joxa runt irreterar bara näsan och framför allt stimulerar den till att producera ÄNNU mera snor.

Så försök att tänka på det och bara använda nässug när det är absolut JÄTTE nödvändigt...så man inte gör en vana av det

• karlson på taket

om du nu behöver en sån så ta en från apoteket en som man har till öronen till revaxör tror jag att dom heter det e samma saka fasst mycket billigare det

• Majsan70

MAn irriterar inte nämnvärt eftersom man absolut inte skall IN i näsborren och suga rent. Man skall vara precis utanför och ta det ytliga snoret. Precis som när man snyter sig. Kan inte tänka mig att någon låter bli att snyta sig när man är snorig va?

• Villebusen

vi var inne på barnens hus och frågade personalen vilken som var bäst och det var näsfrida. den där gummiblåsan var EXTREMT mycket svårare att göra rent... näsfridan går ju att koka och sterilisera.

Svar på tråden Var köper man nässug?