• Anonym (Undrar!)

Hjärtklappning vid mens?

Jag har en liten fråga till er där ute! Jag har i en tid tillbaka lidit av panik/döds ångest.. Men har kommit fram till en sak, får väldigt mycket mer hjärtklappning när jag precis ska ha mensen. Är det någon mer än jag som har så? Undrar ?

• Svar på tråden Hjärtklappning vid mens?
  • lövet2

Jag har aldrig haft problem med ångest eller hjärtklappning, men strax före mens får jag hjärtklappning - varenda månad! Det spelar ingen roll vad jag gör eller vilket humör jag är på, utan hjärtat klappar på ändå. Det här är något som börjat efter mitt sista barns födelse ...

Now you´ve crossed the line!
  • Anonym (Undrar!)
    lövet2 skrev 2009-07-23 21:30:48 följande:
    Jag har aldrig haft problem med ångest eller hjärtklappning, men strax före mens får jag hjärtklappning - varenda månad! Det spelar ingen roll vad jag gör eller vilket humör jag är på, utan hjärtat klappar på ändå. Det här är något som börjat efter mitt sista barns födelse ...
    Okej, men va skönt att höra, för folk jag pratat med tror jag e lite kokko haha.. Det e lite lustigt måste jag säga. Undrar vad det beror på.. Har haft det iaf 5 gånger idag, ganska kraftigt alla gångerna!
  • lövet2
    Anonym (Undrar!) skrev 2009-07-23 21:34:20 följande:
    Okej, men va skönt att höra, för folk jag pratat med tror jag e lite kokko haha.. Det e lite lustigt måste jag säga. Undrar vad det beror på.. Har haft det iaf 5 gånger idag, ganska kraftigt alla gångerna!
    Ja, det är lite jobbigt när det blir riktigt kraftig hjärtklappning. Jag har försökt med att dra ner på kaffet och så där dagarna före mens, men det verkar inte hjälpa alls.
    Now you´ve crossed the line!
  • Anonym (Undrar!)
    lövet2 skrev 2009-07-23 21:38:34 följande:
    Ja, det är lite jobbigt när det blir riktigt kraftig hjärtklappning. Jag har försökt med att dra ner på kaffet och så där dagarna före mens, men det verkar inte hjälpa alls.
    Mm, det har jag med hört att det kan vara ett bidragande till hjärtklappning.. Det e obehagligt tycker jag.. Blir lika skrajj varje gång:)
  • Anonym (ma)

Anonym (Undrar!) skrev 2009-07-23 21:44:32 följande:

Mm, det har jag med hört att det kan vara ett bidragande till hjärtklappning.. Det e obehagligt tycker jag.. Blir lika skrajj varje gång:)
    Det är inte i samband med mensvärk då?
    Jag får ofta extraslag på hjärtat när jag har mensvärk.
  • Anonym

Jag har mens nu och har även problem med magen, när jag hade ont i magen och hade diarré så fick jag jätte hjärtklappning!?

• Anonym (Undrar!)
    Anonym skrev 2009-07-24 10:41:42 följande:
    Jag har mens nu och har även problem med magen, när jag hade ont i magen och hade diarré så fick jag jätte hjärtklappning!?
    okej, a men det kan ju va samma som mig då.. Visst är det så obehagligt, man blir ju så rädd när hjärtat klappar konstigt..
  • Anonym (ma)
    Anonym skrev 2009-07-24 10:41:42 följande:
    När man har ont i magen så frisätter man adrenalin och det gör att hjärtat både slår snabbar samt kan ge extraslag. Men det är inge farligt... jag har pratat med en doktor om det.

Men visst är det obehagligt. Men det är lättare om man vet att det är normalt och inget fel.
  • Anonym

Anonym (ma) skrev 2009-07-25 11:10:47 följande:

När man har ont i magen så frisätter man adrenalin och det gör att hjärtat både slår snabbar samt kan ge extraslag. Men det är inge farligt... jag har pratat med en doktor om det. Men visst är det obehagligt. Men det är lättare om man vet att det är normalt och inget fel.
    Det var skönt att veta, tack! Det förklarar varför jag nästan får ångest när hjärtat slår så fort och jag känner mig svimfärdig när jag får mina magsmärtor.
  • Anonym (Undrar!)
    Anonym skrev 2009-07-26 11:00:13 följande:
    Anonym (ma) skrev 2009-07-25 11:10:47 följande:
    Det var skönt att veta, tack! Det förklarar varför jag nästan får ångest när hjärtat slår så fort och jag känner mig svimfärdig när jag får mina magsmärtor.
    A fast jag får hjärtklappning fast jag inte har ont i magen.. Det kommer ändå.. Är så sjukt trött på det:(
Svar på tråden Hjärtklappning vid mens?