• Fidelis ad urnam

Kaffefläckar på vitt linne, hur får jag bort dem?

Jag lyckades spilla islatte på mitt nya vita linne idag.
    Hade tröjan på mig någon timme efter det men när jag kom hem åkte linnet in i tvättmaskinen på 40 grader.
    När jag nu tog fram linnet såg jag att fläckarna är borta. Provade med diskmedel, hjälpte inte.
    Hur får jag bort fläckarna?

Man kan inte bleka linnet.

Hjälp!

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Kaffefläckar på vitt linne, hur får jag bort dem?
  • Fidelis ad urnam
    Joico skrev 2009-07-24 01:10:49 följande:
    Google är fantatiskt, and it's your friend! www.google.se/search?hl=sv&q=kaffefl%C3%A4cka...=
    googla fram massa  tips kan vilken idiot som helst, men sedan vet man inte om det faktiskt fungerar. Därför frågar jag på Familjeliv och hoppas få BEPRÖVADE tips!
  • humlan73

Ta bort fläckborttagning ? jag har även en sprayflaska som det är "klorin i " Den heter klorin o går som rengöringsmedel, den är kanon då den rengör o bleker , men den bleker bara lite men fläckar går bort...

• Skumboll

När jag spillde ut min kaffekopp över mina vita gardiner här hemma så sprayade jag med soff- och mattvätt, lät verka en stund och sköljde bara av. Inte en enda fläck kvar! Vanlig fläckborttagning funkade inte alls.

• AlvaLovisa

När jag får fläckar på vita saker brukar jag ta en plastbunke och göra en väldigt stark mix av vittvättmedel och varmt vatten, sen låter jag det bara ligga i det över natten. Fixar det mesta

• Joico

1. Du behöver inte vara otrevlig
    2. Det var faktiskt tips från riktiga människor, inte typ Via

Fidelis ad urnam skrev 2009-07-24 07:32:18 följande:

googla fram massa  tips kan vilken idiot som helst, men sedan vet man inte om det faktiskt fungerar. Därför frågar jag på Familjeliv och hoppas få BEPRÖVADE tips!
  • vackrastarflow
    Joico skrev 2009-07-24 11:19:53 följande:
    1. Du behöver inte vara otrevlig 2. Det var faktiskt tips från riktiga människor, inte typ Via Fidelis ad urnam skrev 2009-07-24 07:32:18 följande:
    Jag kan dock förstå TS, man skriver inte en fråga på FL för att få svar att man kan googla svaret. Jag fick ett liknande svar när jag frågade efter ett bra recept på kladdkaka. Då hade jag redan googlat och fått 511 miljoner olika svar, då vill man ha ett svar från någon som man tex kan diskutera med, och få svar som man är säker att folk har provat.

TS, jag spillde nåt liknande på mina byxor, det är inte kaffet så mycket som är problemet, utan mjölken... Galltvål brukar vara ett bra sätt att få bort de flesta fläckar med. Lycka till!
  • Joico

Om du bara visste hur många det är som INTE googlar. Och som sagt, många av svaren var från personer som själva testat olika saker!!

vackrastarflow skrev 2009-07-24 11:24:28 följande:
    Jag kan dock förstå TS, man skriver inte en fråga på FL för att få svar att man kan googla svaret. Jag fick ett liknande svar när jag frågade efter ett bra recept på kladdkaka. Då hade jag redan googlat och fått 511 miljoner olika svar, då vill man ha ett svar från någon som man tex kan diskutera med, och få svar som man är säker att folk har provat.TS, jag spillde nåt liknande på mina byxor, det är inte kaffet så mycket som är problemet, utan mjölken... Galltvål brukar vara ett bra sätt att få bort de flesta fläckar med. Lycka till!
  • Fidelis ad urnam
    Joico skrev 2009-07-24 11:19:53 följande:
    1. Du behöver inte vara otrevlig 2. Det var faktiskt tips från riktiga människor, inte typ Via Fidelis ad urnam skrev 2009-07-24 07:32:18 följande:
    1. jag är inte otrevlig
    2. Jag vill ha tips från personer på FL, personer man sedan kan bolla frågor med.

Att skriva saker som "du kan väl googla" borde klassas som "vem bryr sig" och tas bort vid anmälan.
Svar på tråden Kaffefläckar på vitt linne, hur får jag bort dem?