Inlägg från: näradig |Visa alla inlägg
  • näradig

Hejdå nappen!

jag tycker aldrig att du har rätt att göra så.

jag har inte rätt att ta sönder någons saker. SPECIELLT inte ett barns och absolut inte då det är JAG som har skapat beroendet.

fel och respektlöst.

• näradig
    Sandrolin skrev 2009-07-23 22:36:55 följande:
    näradig: på vilket sätt hade du gjort för att bli av med nappen då? Tips mottages gärna!
    om barnet var så gammalt att nappanvändandet kunde skapa problem för barnet tex för att tänderna kunde bli förstörda så skulle jag DISKUTERA med barnet och använda nappen på ett annat sätt.

varför bestämmer du att barnet inte får ha sin älskade napp längre?
  • näradig
    Sanda skrev 2009-07-23 22:44:25 följande:
    asså "näradig" det här är så typiskt familjeliv, om en kompis hade sagt samma sak till dig IRL, så kan jag slå vad om att du inte svarat så, DU är respektlös som kommer med sådana svar.
    tycker du?

det är okej.

är det typiskt fl att inte alla tycker som du för i rl håller alla med och säger aldrig emot?
  • näradig
    Sanda skrev 2009-07-23 22:48:53 följande:
    näradig: Nä IRL så beter sig folk trevligt mot varandra om man inte har anledning till att bli förbannad.
    ÄR JAG OTREVLIG FÖR ATT JAG TYCKER NÅGOT ÄR RESPEKTLÖST?

bÖR JAG VARA TYST NÄR JAG TYCKER NÅGON GÖR FEL MOT BARN?
    VARFÖR?
  • näradig
    skruttan35 skrev 2009-07-24 10:43:10 följande:
    när våran kille var nästan 2år så var han med och slog in napparna för att ge dom till farfars traktor. Sagt och gjort åkte vi dit och han fick ge traktorn napparna och traktorn hade ett litet paket till sonen oxå. Han har frågat efter nappen 2gånger och då har jag sagt att dom fick ju traktorn och då har det inte varit några problem. Ska tillägga att han hade nappen endast ibland när han sov. Vi provade alltid att lägga honom i sängen utan napp och de få gånger han inte klarade av att somna så fick han nappen.
    vad skulle traktorn med napparna till?

och katterna på skansen? jultomten?

DE använder ju inte napp?

mina barn skulle aldrig gå med på något så ologiskt. varför tror era barn att de behöver napparna?
  • näradig

Mumin Mamman skrev 2009-07-24 11:25:24 följande:

Ge dig...barnen får väl tro på vad de vill va, om det funkar...Varför måste allt vara så logiskt då?
    klart de får.

och jag får undra över sådant jag inte förstår.
  • näradig
    Sanda skrev 2009-07-24 12:06:05 följande:
    näradig: det kunde man ju gissa att du inte vet vad fantasi är för något. Ett tips! Se livet lite mer positivt, sluta klanka ner på andra och se vad du själv kan få ut av livet istället.
    jag har stor fantasi och är väldigt positiv. Men jag förstår inte varför man lurar barn eller vad barnen tror att kattungarna ska med napparna till.
  • näradig
    Wictooria skrev 2009-07-24 14:05:06 följande:
    Det är bara små vita ''lögner', om det hjälper barn att sluta med nappen så gör det ju ingen större skada. Det är väl bara bra för barn o få ha lite fantasier. Skärp dig.
    vad ska jag skärpa mig på?

Det är ju inte barnen som själva fantiserat ihop att jultomten snuttar på napp utan föräldrar lurar sina barn.
    jag förstår det inte och tycker det är fel. Du får tycka det är bra och rätt.
  • näradig
    lokisse skrev 2009-07-24 16:26:02 följande:
    jultomten delar ut napparna till sma barn som behöver dom
    jasså gör han. Ja en begagnad napp är allt man kan önska sig.
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:19:02 följande:
    Du kan ju iaf hitta på något sätt att ge henne en liten present när hon varit så duktig och glömt nappen, tex ett paket i brevlådan från nappfén el dyl Använda fantasin får man, det tycker iaf jag!
    fast inte är man duktig för att man accepterar att man inte får ha kvar sin älskade napp?

har barnet ens något val?
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:31:04 följande:
    Tänk jag förstod att du skulle anmärka på det jag skrev!!! Men det var ju inte till dig så du kan ju hoppa ur den här tråden och reta dig på nåt annat!
    är den här tråden bara till alla som tycker lika?

får jag inte "anmärka" eller ifrågasätta när jag tycker något är fel eller jag inte förstår?

varför då?
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:40:42 följande:
    Klart du får, men du gör ju inte annat... det börjar bli lite tröttsamt att se dig i trådar där du mestadels attackerar det som skrivits... man behöver inte alltid skriva i trådar där man tycker och tänker helt olika, eller hur?! Jag läser många ggr sånt som jag absolut inte håller med om och inte kan fatta varför men då kliver jag därifrån och tänker att det säkert finns nån annan som kan svara i den tråden, för det finns alldeles säkert någon på fl som tycker och tänker lika som ts...
    jag läser ständigt saker jag ogillar här. och jag svarar kanske i 0,5% av fallen.

nu håller du inte med mig men känner dig tydligen ändå tvungen att tysta mig. jag undrar varför.
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:47:58 följande:
    Jag försöker inte alls tysta dig... men jag visste direkt när jag skrev det jag skrev här i tråden att du skulle kommentera det negativt och det gjorde du ju! Så då fick jag ju vatten på min kvarn, så att säga... Och det var ju faktiskt DU som kommenterade det jag skrev först och jag bara svarade eller hur?! Så försök inte få det till att jag försöker tysta dig för att jag inte tycker lika för det var verkligen inte det det handlade om!
    ja, du har säkert förstått lite vad jag tycker om det här.

försöker du inte tysta mig??
    ok. så bra.
  • näradig
    CasaMia skrev 2009-07-25 01:25:25 följande:
    Here we go again ... FL är bara fullt av'et näradig: Här får du en present av mig: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45842770.html och Sandrolin - det verkar ju ha funkat rätt bra - du känner visst din dotter trots allt - vem kunde tro det?
    fast om det finns någon klubb här så ser det inte ut som att jag accepteras där.

jag tycker inte som ni och ni tycker inte som jag. vad är skillnaden?
  • näradig
    aronnax skrev 2009-07-25 01:25:43 följande:
    Läs på lite om "magiskt tänkande" Det hör till utvecklingen för de flesta barn, (finna ju alltid undantag) Det innebär att barnet tror att ex. stolen får ont när den ramlar osv.
    ja, det ska jag göra. tack för tippset.

vart kan jag läsa om det?
Svar på tråden Hejdå nappen!