• Mickan21

Behöver man köpa en bröstpump?

Hej
    Vi ska få vårat första barn nu i augusti och jag undrar ifall man behöver och bör köpa en bröstpump i förväg?
    Var köper jag bäst det i så fall?

• Svar på tråden Behöver man köpa en bröstpump?
  • Lena

nej men mjölkuppsamlare rekomenderar jag. De kostar inte så mycket heller.

• limfi

Det finns ju handpumpar, kan ju vara bra att ha om det blir mjölkstockning eller så. Om du har tänkt amma behöver du inte köpa någon elektrisk.

• TiLo

Nej du har ju ingen aning om om du behöver en eller inte.
    Om du ska köpen en så rekomenderar jag inte en handpump av den dragtyp som säljs på apoteket. de man akn få hyra av landstinget är bättre.

• Mickan21
    Lena skrev 2009-07-23 22:38:41 följande:
    nej men mjölkuppsamlare rekomenderar jag. De kostar inte så mycket heller.
    Borde jag köpa mjölkuppsamlare nu då?
  • Lena
    Mickan21 skrev 2009-07-23 22:43:34 följande:
    Borde jag köpa mjölkuppsamlare nu då?
    Jag köpte det på återbesöket till BB för hörselkoll och då hade jag saknat det någon dag redan. Läckte som ett såll.
  • Corrine

Ja mjölkuppsamlare skulle jag inte klara mig utan! Om du behöver en pump så går det att hyra på bb!

• April Mamma

En pump kan ju vara bra att ha, det är inte alla som har mjölk i början o då kan en pump vara bra att ha.
    Jag har fått pumpa ef mina förlossningar, man kan hyra en pump på BB. Vi gjorde det i början. Men har nu köpt en egen elektrisk pump.

• Mickan21

Men mjölken som samlas i samlaren vad gör ni med den?

• Lena
    Mickan21 skrev 2009-07-23 22:47:54 följande:
    Men mjölken som samlas i samlaren vad gör ni med den?
    rös in och sen fick lilan den på flaska om jag vill sova igenom en matning.
  • Gravid2008

Hmmm bra fråga, jag köpte en och har använt den lite, men jag skulle avvakta om din man kan åka och köpa en vid behov. Jag har en standard, avensis handpump. Men hade nog knappt behövt den å andra sidan om jag hade pumpat mycket hade jag köpt en elektrisk, rätt jobbitg att pumpa.  Så mitt tips är om du har möjlighet att utan problem köpa en om det blir akut, avvakta, annars köp en enkel handpump till att börja med.

Svar på tråden Behöver man köpa en bröstpump?