• Mickan21

Behöver man köpa en bröstpump?

Hej
    Vi ska få vårat första barn nu i augusti och jag undrar ifall man behöver och bör köpa en bröstpump i förväg?
    Var köper jag bäst det i så fall?

• Svar på tråden Behöver man köpa en bröstpump?
  • MissOsbourne

Har två barn och aldrig använt vare sig pump eller uppsamlare.Gå och köp OM du behöver sen...=)

• Mickan21
    Lena skrev 2009-07-23 22:48:53 följande:
    rös in och sen fick lilan den på flaska om jag vill sova igenom en matning.
    Men frös du in lite hela tiden då? I vad för något? måste verka som världens trögaste, men första barnet och känner mig lite vilsen...
  • Lena
    Mickan21 skrev 2009-07-23 22:53:23 följande:
    Men frös du in lite hela tiden då? I vad för något? måste verka som världens trögaste, men första barnet och känner mig lite vilsen...
    sparade ihop under dagen och frös sen in i istärningspåsar.
  • babywish

Vi kunde hyra på BB om vi behövde det. Betalade en liten summa och kunde ha den så länge vi behövde. Kanske ett alternativ?

• Mickan21
    Lena skrev 2009-07-23 22:59:29 följande:
    sparade ihop under dagen och frös sen in i istärningspåsar.
    Okej tack för tipset=)
  • Mickan21
    babywish skrev 2009-07-23 23:01:50 följande:
    Vi kunde hyra på BB om vi behövde det. Betalade en liten summa och kunde ha den så länge vi behövde. Kanske ett alternativ?
    Ja det var ju ett alternatid, hade inte hört att man kunde det..
  • Hanna36

Nej, jag tycker inte du behöver köpa en innan.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • jakey

Jag har fått rejäl mjölkstockning med båda mina tidigare barn, så illa att jag har fått äta antibiotika en av gångerna och låg och yrade med hög feber i ett par dagar, hade jag inte haft en pump hemma andra gången så hade troligen gått lika illa igen... så trots att jag inte har pumpat och fryst speciellt mycket så skulle jag aldrig klara mig utan en... jag rekomenderar avents handpump, gör mindre ont än de man "drar" med...

• solstråle84

Hej hej..
    Jag hade massvis med mjölk och behövde pumpa ur titt som tätt de två första månaderna. Jag köpte en jätte bra pump som dem rekomenderade från BB-hemvård. 100kr på apoteket (den var toppen) Jag hade aldrig nån mjölkuppsamlare eller vad dem andra nu menar med det... Jag hällde mjölken i 1 liters fryspåsar och in i frysen...

• Fredriks Mamma

Jag lånade en av en kompis, i fall att. Men behövde den inte.
    Det är dyrt med en bröstpump, så köp inte förrens du vet att du behöver en. Det går ju att svänga förbi apoteket/Babybutik på väg hem fr. BB t. ex.
    Köp inte den billigaste, om du köper en.

• Fredriks Mamma

Jag lånade en av en kompis, i fall att. Men behövde den inte.
    Det är dyrt med en bröstpump, så köp inte förrens du vet att du behöver en. Det går ju att svänga förbi apoteket/Babybutik på väg hem fr. BB t. ex.
    Köp inte den billigaste, om du köper en.

• WAmamma

Hej

Jag har 2 barn men aldrig haft någon bröstpump. Fick pumpat några gånger på sjukhuset då jag fickmjölkstockning, men sen lugnade brösten ner sig succesivt och blev "normala". Sen var jag inte ifrån barnen nåt så det fannas ingen orsak och ge dem fryst mjölk eftersom jag ammade när det behövdes. Fundera på om du behöver en pump, hade köpt en efter jag kom hem isåfall.

Svar på tråden Behöver man köpa en bröstpump?