Socialbidragare med barn
Jag har tänkt på en grej, alla verkar ha det så jävla bra här. De bor i hus/hyresrätt, de jobbar och barnet har eget rum.
Vi bor i en tvåa med 5 månaders son och har socialbidrag. Är vi ensamna här?
Jag har tänkt på en grej, alla verkar ha det så jävla bra här. De bor i hus/hyresrätt, de jobbar och barnet har eget rum.
Vi bor i en tvåa med 5 månaders son och har socialbidrag. Är vi ensamna här?
Ensam? nehej här kommer en till. Vi kommer snart bo i en trea och ungen ploppar ut i slutet av september och vi går på socbidrag.
Får jag medlemskort i klubben nu? :P
de flesta ser nog till att ha det ordnat för sig innan man väljer barn. Men ensamna är ni inte.
Vi bodde i en tvåa då vi fick vårat första barn för 8 år sedan men vi hade båda en inkomst. Har aldrig fått socialbidrag. De flesta har ju det lite ordnat innan man väljer att skaffa barn tror jag.
Jag, min man o sonen + alla djur, flyttar till en 3:a, den 3 Augusti. o vi har också socialbidrag. Funkar perfekt, dock int så mycke pengar över till nöje o sånt, men man klarar seij :) Som sagt, de är en nödlösning ^^
alltså jag har blivit erbjuden soc bidrag. gudarna ska veta att vi skulle behövt det där ett tag. MEN jag gav mig fanken på att nej aldrig i livet. och vi verkar ha klarat det utan det. och det känns väldigt bra
Vi får inte socialbidrag (än) men går runt på ca. 8.000-9.000 totalt per månad, ibland mindre. Och drygar ut med sparade pengar där vi måste. Det ska räcka till mig, maken och dottern på 8 mån. Det går, men det är inte kul. Vet inte om det är mycket eller lite jämfört med socialbidrag.