SilverEmma skrev 2009-07-24 07:23:51 följande:
För mig är det väldigt viktigt! Jag stimuleras av att läsa böcker, skriva låtar, sjunga & spela gitarr. Har en väldigt givande fritid & tror att det är därför jag trivs bäst med ett jobb där jag kan stänga av & slippa tänka. (typ stå vid ett rullande band) Har inget behov av ett utmanande jobb, vill lägga den energin på min fritid istället. Diskuterade detta med en kompis & hon har det precis tvärtom, ingen speciell hobby att pyssla med men kräver ett utmanande & ständigt omväxlande jobb för att trivas.
Detdär stämmer så bra. Själv valde jag löpande band-jobbet när min äldste son insjuknade i diabetes och jag måste bort hemifrån för att orka. Jobbet var ett andningshål där tanken fick flöda fritt. Ett år borde jag stannat, men stannade 3år och blev nära på tokig. (berodde mest på att min kropp tog stryk men även ensidigheten blev mördande)
Nu har jag jobbat på kontor ett halvår och allt har varit nytt. Väldigt intressant. Har fyra barn hemma så jag känner jag orkar inte mer än jobba o ta hand om barnen. Orkar inte tänka mer..