• Bei Bei

Bra familjebil?

Vi letar bil. För tillfället har vi en pytteliten golf och det håller inte nu när barn nr 3 i skaran snart anländer.
    Dels får vi inte plats 2 vuxna och tre bilbarnstolar i nuvarande bilen och så får vi inte heller in någon syskonvagn i bagageluckan. Var ändå dags att byta upp sig. Gamla pärlan får offras...

Ska kika på en Ford focus kombi 02 i morgon. Är det någon som har en sådan? Är ni nöjda med bilen? Får man lätt in 3 bilbarnstolar?

• Svar på tråden Bra familjebil?
  • Slöjan

Jag älskar vår Volvo XC70...!

• Modin

Vi hade en passat 00 nu fram tilsl förra veckan.. Och där hade vi två framåtvända stolar och en bakåt.. Väntar 4an nu och vi köpte en mitchubishi (eller hur de stavas) grandis.. 7 sits men man kan välla säterna längst bak.. RIktigt rymlig bil..

• Kärnan

Vi har en ford focus flexifuel combi. Men vi funderar på att byta. Den är ganska liten invändigt... Klart det GÅR att få in tre stolar. Vi tittar nu på eventuellt opel astra kombi eller reanult megane. De är större inuti.

• Kärnan

förresten tror jag inte att det går att få in tre stolar... det är ju airbag fram och ford kopplar inte ur sina...

• Bei Bei

Kärnan: Ajdå... Ska åka dit med tre bilbarnstolar i morgon och se så vi får in alla tre bak. Annars går det ju inte Tur bebisen inte kommer än på ett tag, vi hinner nog hitta rätt bil.

• Shorona

I Passat kombi kan man koppla ur passagerar-airbagen med egen nyckel...

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • tisteln

Citroen Berlingo - finns i "familje"version. Annars är det väl bara deras Jumpy som klarar 3 bakåtvända bilbsrnstolar. Ska tipsa kompisar om den, de har 4 barn varav 2 små i barnstolar.

• mona83

Jag har en Ford Mondeo-96 och jag vet ärligt inte om det går in 3 stolar i min, skulle önska ibland att den var aningen större invändigt.

• mona83
    mona83 skrev 2009-07-24 09:40:22 följande:
    Jag har en Ford Mondeo-96 och jag vet ärligt inte om det går in 3 stolar i min, skulle önska ibland att den var aningen större invändigt.
    Annars är den jätte bra, syskonvagnen får man med sig utan problem och kan även packa lite i bagaget
  • Pappa G

Kanske är idé att snegla åt en lite större, sjusitsig variant typ VW Sharan eller Ford Galaxy..

Svar på tråden Bra familjebil?