är tredje förlossningen värst?
jag kan snart berätta för er, har snart bf
jag kan snart berätta för er, har snart bf
Alina 76 skrev 2009-08-12 19:29:50 följande:
I torsdags 20/8 fick vi vår lilla Elin efter en snabb och helt fantastisk förlossning.
Vtn avgång på morgonen kl 5.30 fick åka in för kontroll av just vtn avgång och ctg 14.30 sen åka hem igen, vi fick en igångsättningstid till 21:e.
Vi åkte och handlade lite mat och åkte hem och grillade , kl 19 fick jag värkar som var helt hanterbara, kl 20.00 ca blev det plötsligt från ca var 7 min och inte så starka nu 4-5 min mellan och väldigt kraftfulla så jag fick andas genom dom, ringde fl och dom sa att jag kunde komma när jag ville.
Var där inne 20.40 , var öppen 4 cm, fick ligga med ctg och sen vara uppe i rummet och gå, jag stod och gungade till Heartache on the dancefloor med Janet ...
Sen la jag mig ett tag och då kände jag att det tryckte på och bad min man larma, då kom bm in och då var jag öppen 6-7 cm men hon sa att jag kunde trycka på. 22.10 började jag krysta aktivt och 22.17 ploppade vår söta lilla Elin ut 3610 g och 52 cm , den minsta av våra 3 sötnosar och den som jag gått längst med bf +10
Denna gången använde jag endast min egen andning vilket funkade kanonbra, de andra 2 har jag haft lustgas men kännt mig lite groogy.
Vi är såå lyckliga
Tack , detta var helt klart den bästa