• Mulpa

    Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.

    Hej på Er!!
    Självklart hänger jag på. Hoppas allt är bra med Er alla!
    Går in i vecka 24 imorgon. Känns bra.
    Dock är semestern slut nu och imorgon ska jag tillbaka till träsket igen.. har sådan ångest så det finns inte,
    får väl trösta mej med att jag inte behöver kämpa så fasligt länge till.. det kanske gör att jag orkar ta mej fram 1 dag i taget iallafall... suck!

    Sköt om er. Kram Erika.

  • Mulpa

    Hej på Er!!
    Heavenlee: Grattis till spraystart på måndag!! Du vet att alla tankar och tummar finns hos dig!!

    Prästkrage:
    Åh, så underbart att få se pyret där på skärmen!! SÅ UNDERBART!! För nu kommer du ju se en "riktigt" stor krabat!! ;)

    Idag var jag till MVC, hade en annan barnmorska då min har semester.
    Är i vecka 26 idag.
    Hur som haver så var ju blodvärdet dåligt, uselt.. 108 och jag klarar helt enkelt inte av järntabletter.. har försökt 4 olika sorter nu.. hela magen slås ut och jag har till på köpet kännt av hur det är att drabbas av hemorojder.. FY FÖR FAN SÄGER JAG BARA!!! Har knappt kunnat existera under helgen som varit.
    Nu får jag väl försöka med ett 5:e järnpreparat sen vet jag inte vad de ska hitta på med mig.

    Sen till det värsta!!
    SKA in på Glucos-test den 31 augusti. Dvs för att kontrollera om jag utvecklat graviditets-diabetes,
    hade nämligen inte bra blodsocker värde heller... SUCK!!
    Men tydligen skulle man ge det 2-3 veckor för att se om det går tillbaka av sig själv..

    MEN JAG SKULLE VÄL INTE FÖRVÅNA MEJ DET MINSTA OM JAG SKULLE FÅ LOV ATT TA SPRUTOR FÖR DET OCKSÅ RESTEN AV GRAVIDITEN... som om inte IVF processen varit nog!! *LEDSEN*

    Hur som helst så mådde bebbe jätte bra iallafall och vi fick lyssna på hjärtljudet.. slog så fint... som en galopperande häst...*ler*

    KRAM KRAM

  • Mulpa

    Ja Ni tjejer, det är inte lätt..!! Fast det är det väl aldrig någon som hävdat heller .. *ler*

    Nog är det lite knicksigt!! Och värst tycker jag det är att vara allert på jobbet och orka med mina enormt lång dagar. Står knappt ut.

    Graviditetsdiabetes hoppas jag väl att det inte är.. det konstiga är ju att jag "avskyr" sött och har gjort sedan dag 1 då jag bara mår illa av sötsaker... NEJ SURT SKA DET VA ANNARS FÅR DET VA! ;)
    Well, jag får väl se vad som händer och fötter.!!

    Foglossning känner jag också av, men det är inte mycket att göra åt.

    Sitter och försöker knappa ihop en bilaga till min ansökan om havandeskap MEN huu va svårt det är..
    vill ju skriva så bra och proffsigt som möjligt. Verkligen få med ALLT!! Men det är inte svårt.
    Sitter med fullt i ihop knölade papperslappar runt omkring mej och formulerar och knölar och börjar om och knölar ihop... FY!!

    Sköt om ER!! Många Kramar

  • Mulpa

    Hej på er!
    Har inte varit inne på ett tag. Har haft för mycket på jobbet då jag varit chef i 3 veckor och det har gjort att intresset för dator kvällstid varit NOLL!

    Hoppas allt är bra med er alla! Att Ni mår bra!
    Prästkrage: Fniss, samma fenomen som för oss på RUL alltså, förutom att vi ju inte ville veta kön,
    men det var en busig liten krabat som inte låg still 1 sekund.

    Är i v.27+3 idag och tiden verkligen rusar iväg!!
    Idag är jag dock hemma från jobbet. Det snurrar och far med mej och har så gjort i ett par dagar.
    Får ingen bukt med mitt blodvärde och det är riktigt jobbigt!
    Så idag ska jag tvinga mej till att äta blodpudding även om jag kommer att känna mej som ett dagis eller skolbarn som verkligen inte tycker om men som fröken tvingar!!

    Jag måste ju eftersom järntabletterna slår ut hela min mage.

    Har snokat reda på en massa begagnade prylar som jag inhandlat.
    Bära eller brista!
    Förut har jag alltid tänkt att jag inte ska köpa något tidigt.. men nu anser jag att jag ändå kommit så långt,
    samt att jag passar på medans jag har någon "lön" att shoppa för.. *ler*

    Ansökt om havandeskapspenning from 23 september och hoppas att jag får 2 välförtjänta sista månader av vila.
    Har jobbat sedan jag var 13 år så jag tycker att det kan va min tur till lite "bonus" tid nu..*ler*
    och då vet man ju va mycket pengar man får och OM OCH NÄR man får det utbetalt från försäkringskassan.
    de är ju inte speciellt kända för att vara snabba.

    Har köpt ett vägghängt skötbord på Blocket för 350:- ett helt ny spjälsäng inkl. madrass och spjälskydd för 600:- samt babysitter, bilbarnstol, badbalja, bärsele mm mm mm av en kompis för 1000:- och så har vi beställt en splitter ny barnvagn!!
    JAG ÄR SÅ NÖJD!!! Trodde ALDRIG någonsin att jag skulle få uppleva detta!!

    SOM VI HAR OCH SOM VI KÄMPAR TJEJER!!

    KRAM

  • Mulpa

    Hej på Er!
    Hoppas allt är bra!
    Mår lite bättre nu och går nu in i vecka 28, otroligt men sant!!!!

    Jag har beställt en Emmaljunga Classic Sportvagn.
    Jag är lite "gammaldags" och vill ha en hederlig gammaldags vagn.

    Vi har sittdelen i Silver check och En citykorg i Pro Bordeaux.
    Vi köpte en helt ny vagn delvis för att vi tyckte att vi var värda det efter 6 års barnlöshet och kämpande MEN främst
    för att vi skulle få plats med den i vår bil. Vi har en helt ny bil men idag tillverkar de kombi utrymmet ganska så litet och smalt..
    därför tröttnade vi när vi hade provat begagnade vagnar på 3 ställen och de inte gick in..
    då åkte vi till en jätte bra affär som ligger i Karlstad som även säljer på nätet: köpbarnvagn.se
    och då kunde vi prova alla vagnar på plats och bära i och ur och jämföra.. det var bra och valet föll på en "gammaldags" vagn..
    folk får tycka att vi är opraktiska men vi bor på landsbygden och här kommer det mycket snö på vintern och i vår kommun så är de väldigt dåliga med att sköta snöplogning så det kan dröja långt fram åt eftermiddagen och om ens då innan de är ute..
    därför ville vi ha en vagn med stora hjul som man tar sig fram och inte tex med små fram stora bak osv.

    Ja vi skulle få vänta på vagnen till i slutet av oktober trodde de eftersom Emmaljunga haft semesterstängt i juli och nu ligger det en hel hög med beställningar inne så för att veta att vi får den i tid så beställde vi så tidigt.

    Ja nog har jag köpt mycket tidigt.. men det är för att passa på så länge jag har någon lön.. haha...!!
    Eftersom jag förhoppningsvis går hem om exakt en månad med havandeskap och försäkringskassan är inte direkt snabba med sina utbetalningar!! ;)
    samt att man ju inte får samma lön sen heller.. *LER*

    Men också för att jag nog inte kommer att tycka att det är så kul att leta när jag blir tjockis och inte orkar gå i affärer osv.

    jag har också fått en regäl kula till mage! MEN jag njuter också varje sekund!

    KRAM PÅ ER ALLA!!

  • Mulpa

    Prästkrage:
    GRATTIS till första puffen.. ;)
    Jag ska säga dej att jag först i vecka 25 kände regelbundna buffar och puffar och då i rejäl takt..
    min man kände dem först i vecka 26.. men underbart är det !!! FANTASTISKT!!

    Sitter här i soffan nu och det buffar och puffar i magen för fullt.. har jobbat hela dagen och är helt sjukt slut.

    Jag har också drabbats av foglossning och det är jäkligt besvärligt eftersom mitt jobb innebär stå och gå från morgon till kväll..
    får se hur det blir framöver.

    Väntar fortfarande på svar från FK gällande Havandeskapspenning.. är såå jävla nervös..!!
    men det löser sej på ett eller annat sätt.

    Blir jag beviljad heltid så går jag hem 23:e september om jag inte tar ut komp och semester innan dess.. om jag inte pallar mera!!

    på måndag ska jag in på glucosbelastning, får hoppas det går vägen.
    och på onsdag ska jag tillbaka till MVC.

    Vecka 29 imorgon söndag. OTROLIGT!! Men så underbart fantastiskt.

    Heavenlee: Grattis till husköp!! Så underbart roligt!! Och disträ och humörsvägningar.. haha om jag minns!! JAPP det gör jag sååå väl!!

    SKÖT OM DEJ!!

    Väntar med spänning: Herregud va tiden springer på!!! Hur mår du??

  • Mulpa

    HEJ PÅ ER!!

    MÅSTE BARA BERÄTTA!!!

    IGÅR FICK JAG BREV FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN ATT JAG ÄR BEVILJAD HEL HAVANDESKAPSPENNING FROM 23/9
    Jag är så lycklig och upprymd inombords!! Äntligen känns det som jag får lyckan att le mot mig totalt.

    Jag orkar knappt 1 minut till på mitt jobb... det är tungt och vi står och går från morgon till sena kvällen och vi har ju massor av kemikalier på jobbet,
    så just därför jag blev beviljad.

    LYCKLIG = jag.!!

    Så jag har bara 8 arbetsdagar kvar totalt.. slutar den 17/9 pga ledig helg innan och 1 semester dag!! MUMMS!!

    Många kramar Erika.

  • Mulpa

    Heavenlee: Det är inte nådigt vilka motgångar hela tiden!! Vet hur det är och känns att springa in i väggen hela tiden..
    MEN EN VACKER DAG!! Man måste försöka gripa tag i hoppet och våga tro och hoppas.. det är ens enda livlina när allt känns motigt och svart!!
    SÅ STORA STYRKEKRAMAR TILL DIG!!

    Kram till Er andra!!

    Själv är jag helt slut, men nu har jag bara 4 arbetspass kvar..

    Idag har vi varit på begravning och jag är helt slut!!

    Min mans morfar.. kändes så konstigt där satt vi och grät som bara den och tittar på kistan och lyssnar på musiken och i magen sprattlar och buffar det som bara den..
    Ett liv tar slut och ett nytt tar vid!! Livets gång!

    Sköt om Er! Många Kramar Erika.

  • Mulpa

    Åh Prästkrage!! Så glad för din skull!! Underbart!! Ja jag tyckte också de va snabba..
    10 dagar tog det för mej och då var det 4 helgdagar med räknat där.. ;)
    OTROLIGT!!
    Heavenlee: Blir så glad att du är motiverad och att du kör hårt nu!! ALL STYRKA TILL DEJ!!
    VäntarMedSpänning: Hur är det med dej?

    KRAM

  • Mulpa

    Väntar med spänning: Ja visst är det kul att shoppa lite lagom.. vi har också köpt begagnat.. förutom vagnen som vi får av svärmor och svärfar men är beställd.. kommer någon gång i mitten av oktober..
    Jag har köpt en del på blocket och tradera och privat.. perfekt med begagnat.. tjänat många stora tusen lappar på det.

    - ja nu har jag slutat jobba och det är sååå jäkla skönt!! BARA SLAPPAR OCH MYSER!
    Idag har vi varit på föräldraträff.. äh, jag vet inte.. tyckte inte att det var så mycket men men.. vi ska gå klart iallafall..hon va lite yr som höll i det tyckte både jag och min man... ;) Fast det brukar ju barnmorskor kunna vara.. lite bohemiska.. ;)

    Heavenlee: TJOHO!! LET´s go girl!! LYCKA TILL!! Håller alla tummar och tår för dej!
    KRAM

    Prästkrage hur är det med dej min vän?? Hoppas du mår bra!! KRAM

  • Mulpa

    Hej på Er,
    ja jag är hemma och njuter i fulla drag..! Har inga som helst problem med att få dagarna att gå.
    Fyller dem med pyssel och promenader i sakta mak ska jag väl tillägga.. men jag har ju tid.. :P
    Bor man i ett stort hus med 3 våningar så lovar jag er att det allt finns saker att ta tag i "som man inte hunnit tidigare" när man jobbat!! Tror ni alla känner igen er!
    Gissar att det är att "BOA" som jag pysslar med nu.. haha!!

    Stod och kollade i sovrummet idag och blev allt sugen på att måla och tapetsera om.. men så nää skärp dig tänkte jag och gick och la mej på soffan en stund tills den tanken försvann ur skallen igen!! *LER*

    Well, ni har då inte gått upp mycket ni.. GRATTIS TILL DET!! ;) själv kommenterar jag inte min vikt.. *LER*
    och några magbilder blir det absolut inte på nätet på mej.. men den är fin och rund och gullig.. MEN ACK så otyplig att sova tillsammans med..
    vi är liksom inte alls sams!!
    Samt att jag har ont och lider av foglossning nu.. inte något vidare alls!! USCH!!

    Det är riktigt riktigt skönt att slippa ens tänka på jobbet nu... Det är underbart!!

    Vecka 33 redan.. tiden springer iväg!! ;)
    Overkligt att det bara är så få veckor kvar!! MEN JAG LÄNGTAR SÅ!!

    Föräldrautbildningen, njae.. i min värld hade jag kunnat va utan den men men.. lite mysigt ändå.
    men ger mej typ noll och ingenting.
    Nästa gång blir det förlossningsfilm dock.. hmm.. får se om jag uppskattar den..
    har lite blandade känslor just nu om förlossningen!! Inte att jag är rädd.. vet bara inte om jag gillar att inte ha kontroll..

    FAST, det kommer ju ut något gott och efterlängtat så det är ju bara att gilla läget egentligen!!

    LYCKA TILL HEAVENLEE!! KRAMIZ

  • Mulpa

    HEAVENLEE:
    ÅH du kommer att fixa det galant tjejen!!
    SÅÅÅÅ STORA STORA KRAMAR TILL DEJ!!
    Men förstår att du känner att det är jobbigt!!
    Jag vet så väl hur den här jävla kvällen/natten kändes!! Jobbig var ordet!!

    Jag ska tänka på dej hela dagen imorgon!! MÅNGA KRAMAR!!

  • Mulpa

    Heavenlee:
    Jag förstår och vet hur du känner... Men tänk på mej!! Det funkade ju för mej..!! Jag hade också jätte dåliga odds..

    Fick ut 4 ägg... 2 befruktades och klarade sig och som jag fick tillbaka och va inga guldägg men 1 rackare bor inne i min mage och sparkar daglig dags.. och är nu i vecka 35.
    Du måste försöka få till dej lite stark energi och försöka tänka lite HOPP!!
    JAG FÖRSÖKER PEPPA DEJ TJEJEN!! Ge inte upp!! Under sker.. varje dag!!

    Jag vet hur det är att känna sej under isen.. MEN försök tänka positivt så gott det går!! Och va rädd om dej.

    Men den här karusellen gör en jätte obalanserad och psyket gör ju kraftiga djupdykningar...

    SÅ JAG SÄNDER DEJ STORA STYRKE KRAMAR OCH HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR JAG HAR!!
    DU VET ALDRIG.. DU KAN HA FÅTT DEJ EN LIVSSTARKT LITET PYRE... DET VET DU INTE !!
    HÅLL UT!! KRAM

    PRÄSTKRAGE: GRATTIS TILL ATT DU ÄR UNDER 100 DAGAR KVAR NU.. ;)
    UNDERBART ÄR VAD DET ÄR!!

  • Mulpa

    Heavenlee: Vi finns här för dej när du behöver oss!! Vi kansker inte är så snabba i våra svar men vi håller koll på dej gumman!!

    Jag tror på dej!! KRAM

    Och kram till Er andra också!!

    VäntarMedSpänning: Hur går det tjockis!? Inte långt kvar nu!! Hur mår du??

    Prästkrage: Hur mår du?? Växer och frodas??

    Själv mår jag okej, men väldigt trött! Får inte till någon nattsömn efter någon ordning alls..
    har svårt att hitta någon bra ställning att sova alls.. rygg upp pallad halvt sittande enda som funkar halv bra..
    sida med kudde går inte fast jag vill.. får jätte ont i magen efter en kort kort stund.
    Spelar ingen roll vilken sida jag lägger mej på och jag som alltid legat i fosterställning när jag sovit.. det är jobbigt så jag gråter emellanåt..!!

    Nog för att jag är tacksam att fått sluta jobba men det tar på mej ändå..!!

    Sedan kissar jag väl ungefär varannan timme varje natt också... och det stör ju rätt så rejält det med..

    Men visst!! Det är värt det när bebisen kommer men jag är så trött så trött nu...!! ORKESLÖS va ordet! KRam

  • Mulpa

    Ja det är väl bara att gilla läget..
    kissnödig har jag ju haft sedan typ vecka 9-10 så jag är van.. men nu är det ju kusligt mycket och ofta bara!!
    Det sliter!!

    Vi har beräknat den 21 november. 37 dagar kvar idag. Känns överkomligt!! ;)
    LÄNGTAR!!
    Och undrar ju vilket pyre vi har där inne... tjej eller kille.. ;)

    KRAM

  • Mulpa

    Heavenlee: Är så ledsen!! Usch vilken jävla pissdag/kväll detta blev.
    Idag är det bara elände som hänt!! Nu går jag och lägger mej och fortsätter gråta några tårar till nu för Er skull Heaven!!
    SÅÅ STOR KRAM TILL ER!! Vet att inga ord hjälper, men jag tänker på dej!
    KRAM

  • Mulpa

    Heavenlee: LYCKA TILL MED ALLT!! Men låt oss höra av dig någon gång då och då.. det är liksom vi..
    Kanske kan det vara just det att ni behöver en pause! Vi har pausat många gånger under de här 6½ åren som vi försökt.
    Vi har renoverat huset och rest utomlands allt för att tänka på annat och ta hand om varandra!! ER DAG KOMMER!! Tyvärr inte nu som vi alla hoppats!!
    STORA STARKA STYRKE KRAMAR TILL ER BÅDA!! Sköt om dej! MÅNGA KRAMAR

  • Mulpa

    Heavenlee: LYCKA TILL MED ALLT!! Men låt oss höra av dig någon gång då och då.. det är liksom vi..
    Kanske kan det vara just det att ni behöver en pause! Vi har pausat många gånger under de här 6½ åren som vi försökt.
    Vi har renoverat huset och rest utomlands allt för att tänka på annat och ta hand om varandra!! ER DAG KOMMER!! Tyvärr inte nu som vi alla hoppats!!
    STORA STARKA STYRKE KRAMAR TILL ER BÅDA!! Sköt om dej! MÅNGA KRAMAR

Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.