Inlägg från: fam kaos |Visa alla inlägg
  • fam kaos

Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?

Jag vet att det oftast för de flesta FL:are är självklart att deras barn kan springa nakna ute bland folk, men hur långt upp i åldern?
    Hade ni låtit er son på fem sex år springa naken på en allmän lekplats där det även var fler barn och föräldrar?

• Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-24 19:33:29 följande:
    vi är inte nakna på lekplatser eftersom vi lättare skadar oss då.
    Vi?
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-24 19:40:14 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-24 19:34:47 följande:
    ja, jag springer inte heller naken på lekplatser.
    Fast det var ju iofs mer självklart. Trodde det var rätt tydligt att det handlade om barn, de flesta vuxna brukar inte springa nakna ute, det är väl dessutom olagligt.
  • fam kaos
    SaramedM skrev 2009-07-24 19:44:14 följande:
    men knappast för att du inte ska skada dig va?
    Det var nog bara menat för att få igång en disakussion.
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-24 19:46:13 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-24 19:45:20 följande:
    fast jag syftade självklart på barnen.
    Hmmm då brukar man inte skriva vi eftersom det inkluderar en själv också. Men sak samma
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-24 19:48:56 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-24 19:47:29 följande:
    jag ber så väldigt mycket om ursäkt för att jag gav mer information än du bad om. hoppas du kommer över det.
    Varför så snarstucken? Det var ett lite konstigt svar på en enkel fråga som ställdes i ts. Har sett dig i flera trådar nu ikväl där du tjafsar med alla, har det hänt nåt särskilt?
  • fam kaos

Blev så förvånad idag, jag och pojkarna var på en lekplats där det fanns både en sån där typ utedusch och ett nåt liknande bord fast lite nedsänkt så att det kunde samlas vatten där i. Såg ut lite som ett fågelbad fast större, till för ungarna att hälla vatten i förmodligen. När vi varit där en stund kom en pappa dit med sina ungar. Pojken var nog en till två år äldre än min fyraåring och de började ju leka med duschen. Pappan sa till ungen att ta av sig kläderna om de skulle leka med vattnet eftersom inget ombyte var medtaget.
    Men jag tyckte det kändes lite konstigt, hade själv inte låtit min sexåring springa omkring helnaken mitt på en offentlig lekplats.

• fam kaos
    näradig skrev 2009-07-24 20:04:35 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-24 20:00:41 följande:
    sprang han omkring eller lekte han med vattnet?varför skulle du inte tillåta det?varför kändes det konstigt?
    Både och såklart, det är väl sällan barn gör bara en enda sak på en lekplats.
    Spelar det nån roll varför jag inte skulle tillåta min unge att göra det?
    Jag tror det är rätt uppenbart även för dig varför och att du bara vill att jag ska säga det så vi kan fokusera diskussionen på det.
  • fam kaos
    maria204 skrev 2009-07-24 20:06:00 följande:
    Min nu 4,5-åring blev förra året retad av ett par tjejer (5-åringar?) på en badplats för att han inte hade badbyxor på sig. DET tycker jag är skrämmande. Hur kan man vara medveten om att det är "fel" när man är så liten? Sedan dess har han faktiskt badbyxor på sig, även om jag tycker att det är helt ok att vara naken och inte reagerar på att andra barn är det. Jag tycker bara att det är naturligt och härligt att de är så ogenerade och omedvetna om sin kropp och nakenhet.
    Jag tycker att det är sunt och bra att de har koll på att ute bland folk har man badbyxor på sig men hemma kan man springa naken. Självklart ska man inte retas men just tjejernas insikt tycker jag var bra.
  • fam kaos

ko med träd skrev 2009-07-25 21:59:23 följande:

Pedofiler gillar både nakna och påklädda barn så dina barn är inte "skyddade" bara för att de döljer hud.
    Och du tycker heller inte att det är mindre risk med kläder? Eller att de som bara gillar att titta får mindre att se om barnen har kläder?

Knäpp resonemang.
    Ungefär som att, jamen våldtäcktsmän är ju våldtäcktsmän så det spelar ju ingen roll alls om en tjej går påbylsad i fem lager kläder eller helnäck.
  • fam kaos
    snusmumriken2 skrev 2009-07-26 10:14:30 följande:
    Min son är iofs bara 3 år men han får inte springa naken på offentliga platser nu o inte senare.Jag är av den uppfattningen att på offentliga platser är man påklädd (om man inte badar då ).Förstår inte riktigt poängen med att ränna omkring naken på en lekplats?
    Nej, det blir ju så smutsigt dessutom. Vattnet i det där fågelbadet hade ju varit där ett tag och det var massa sandkladd där också.
  • fam kaos

ko med träd skrev 2009-07-26 15:21:28 följande:

fam kaos skrev 2009-07-26 10:10:56 följande:
    Pedofiler som vill kidnappa och våldta små barn bryr sig inte ett dugg om barnets klädsel. Naken eller påklädd spelar absolut ingen roll i det fallet. Pedofiler som bara vill titta kanske tittar lite extra på nakna barn men på det stora hela så spelar det ingen större roll.
    För dig kanske det inte spelar någon roll, för mig spelar det stor roll.
  • fam kaos
    Heisan skrev 2009-07-26 16:08:07 följande:
    Det finns inga dumma frågor-bara dumma svar. O det där var inte ens ett svar på frågan som ställdes...
    Jo det finns dumma frågor i de fall de ställs fast frågeställaren mycket väl vet svaret men bara vill spela dum.
  • fam kaos
    Heisan skrev 2009-07-26 16:12:21 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-26 16:09:12 följande:
    Jo kanske det, men att ställa en fråga om vad som är ohyieniskt med ett barn som badar naken o vad som gör barnet i baddräkt/byxa mer hygienisk...Båda är väl lika rena i vattnet?
    Nej, sitter barnet på botten och plaskar så skyddar en badräkt betydligt bättre än ingenting alls. Men det är ju absurt att ens diskutera, det är som att tjafsa med någon om att solen är gul och inte grön, för barnsligt helt enkelt.
  • fam kaos
    Heisan skrev 2009-07-26 16:24:46 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-26 16:17:59 följande:
    Jag måste säga att jag inte ens tänkte på den aspekten Kan ju bero på att min minsta hade klätt av sig häromdagen o tumlat runt i en hästbox full utav torv... Det går ju att tvätta bort...Tänkte mer på synen utav nakna barn på stranden/vattnet...O nu är det tydligen barnsligt att inte se saker på samma sätt som andra...Härligt hög nivå på diskussionen...
    Det handlar inte om på samma sätt, bara om att det är så självklart att det är mer ohygieniskt att sitta på botten naken än med en badräkt på att det liksom inte ens är värt att diskutera. Det säger ju sig självt.
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-27 10:45:18 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-26 10:10:56 följande:
    det går ju inte att jämföra pedofiler och våldtäcktsmen .vad är mindre risk med kläder?har du läst tråden?en dle pedo tänder på barn i baddräckt andta på barn med nalle och napp, några på barn i galonkläder.
    Som jag sagt tidigare, om du känner dig lika bekväm med att dina barn blir utittade helnakna som du känner dig om de är fullt påklädda så får det stå för dig.
    För mig är valet mellan nakna eller påklädda barn enkelt.
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-27 10:57:50 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-27 10:52:02 följande:
    du vill inte diskutera så vi kan lära oss något från varandra istället?
    Ja gärna för mig men du verkar inte så intresserad av andra synvinklar än din egen.
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-27 17:18:58 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-27 17:16:42 följande:
    fast det är jag.kan det vara för att jag ifrågasätter för att lära mig som du misstolkar?många gör ju inte det utan skiter i varför.
    Det framgår inte att du ifrågasätter för att lära, inte det minsta faktiskt.
Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?